Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet iemand die eigen werelden op de computer maakt en waarmee doen ze dat?

Ik zag laatst zoiets op tv en het zag er erg mooi uit, ook mensen konden gecreëerd worden.

Iemand die zulke dingen maakt heeft een benaming, maar ik weet niet meer hoe het heet.

Weet iemand ook met wat voor programma's (evt namen) dat gemaakt wordt?

Het waren normale burgers die er totaal niet rijk uitzagen of leefden, neem aan dat het niet onmogelijk is zoiets in handen te krijgen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zelf landen of werelden bedenken heet Geofictie, bij het genootschap voor geofictie kun je meer info krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk dat je het hebt over een virtuele werkelijkheid , en als je die echt zelf , uit het niks helemaal wil creëren dan denk ik dat je zal moeten leren programeren .
Er zijn veel programma's`s waar je een interieur of een huis kan maken , maar echt een wereld met alles erop en eraan is volgens mij veel werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Secondlife is denk ik de meest bekende viruele wereld. Hoe iemand heet die dat programmeerd weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding