Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn windows scherm draadloos op mijn tv krijgen d.m.v. een mediaspeler?

zoiets bestaat al voor tablets (remote desktop) hierbij zie je het beeld en kan je de muis bewegen.

ik ben alleen geintereseerd in het beeld. bestaat er een wifi mediaspeler die het home screen van windows (monitorbeeld) op je tv kan laten zien?

ik heb trouwens geen usb ingang op mijn tv alleen scart en tulp, hierdoor zou hdmi wel kunnen met een verloop.

ik stel de vraag op deze manier omdat het me niet alleen gaat om streamen van films maar echt om het monitor beeld van windows.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Remote desktop werkt alleen via het netwerk als je een professional of ultimateversie van windows hebt aan de 'server'zijde.

Wil je dat via die weg op je tv te zien krijgen moet je dus een netwerkapparaat aan je televisie aansluiten dat als remote desktop client kan fungeren. Zo'n apparaat vinden zal niet eenvoudig zijn. Bijvoorbeeld je een smartphone die remote desktop ondersteund en aan de televisie gekoppeld kan worden.

Echter moet het niet via remote desktop. Intel heeft tegenwoordig een draadloze standaard om je beeldscherm aan te sturen. Natuurlijk is de kans groot dat zowel je tv als je pc dat nog niet ondersteunen. Echter moet het mogelijk zijn om met behulp van extra randapparatuur je hdmi-signaal draadloos te verzenden. Dus vanaf je pc naar een hdmi-apparaat dat het signaal omzet in een draadloos signaal. En aan je tv een draadloze ontvanger die je met een hdmi-kabel verbindt met een hdmi to scart converter om het zo op je tv aan te sluiten.

Houdt er echter rekening mee dat zoiets een kostelijke affaire is! Reken voor zo'n draadloos hdmidoosje maar op een €150 tot €200, minstens!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Remote desktop werkt alleen via het netwerk als je een professional of ultimateversie van windows hebt aan de 'server'zijde.

Wil je dat via die weg op je tv te zien krijgen moet je dus een netwerkapparaat aan je televisie aansluiten dat als remote desktop client kan fungeren. Zo'n apparaat vinden zal niet eenvoudig zijn. Bijvoorbeeld je een smartphone die remote desktop ondersteund en aan de televisie gekoppeld kan worden.

Echter moet het niet via remote desktop. Intel heeft tegenwoordig een draadloze standaard om je beeldscherm aan te sturen. Natuurlijk is de kans groot dat zowel je tv als je pc dat nog niet ondersteunen. Echter moet het mogelijk zijn om met behulp van extra randapparatuur je hdmi-signaal draadloos te verzenden. Dus vanaf je pc naar een hdmi-apparaat dat het signaal omzet in een draadloos signaal. En aan je tv een draadloze ontvanger die je met een hdmi-kabel verbindt met een hdmi to scart converter om het zo op je tv aan te sluiten.

Houdt er echter rekening mee dat zoiets een kostelijke affaire is! Reken voor zo'n draadloos hdmidoosje maar op een €150 tot €200, minstens!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goedzo, goeievraag loopt weer vast en nu staat mijn antwoord hier 2 keer :'(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wollig verhaal Daki....
Als jouw mediaplayer een AppleTV is dan kan dat via AirParrot, of elk ander mediaplayer met XBMC en Airplay aangezet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing