Heeft het zin om je draadloze muis uit te zetten, er zit een on/off schakelaartje op aan de onderkant, om de batterijen te sparen?

Ook bijvoorbeeld als de computer waar het ontvangertje in zit uit staat?

Of zou het de moeite waar zijn als je de muis dagelijks gebruikt en 'm 's nachts uitschakelt?

Of als je drie weken op vakantie gaat, misschien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
7.5K

Het beste antwoord

hangt er vanaf. als je een docking station hebt moet je die daar in zetten dan laad hij zichzelf op. als het een is die op alkaline batterijen is is het zinvol bij niet gebruiken het ding uit te zetten indien mogelijk.....en uiteraard niet vergeten weer aan te zetten anders koop je misschien voor niks nieuwe batterijtjes lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je hem niet gebruikt heeft het zin. Het bespaart namelijk energie en dan hoef je minder vaak nieuwe batterijen erin te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de computer nu uitstaat of niet...de muis blijft uitzenden naar de ontvanger. Uitzetten bespaart dus batterijen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, maar ik zat te denken, als ik mijn muis niet beweeg of niet klik, zend hij dan nog steeds iets uit? En nog iets wat ik me zat af te vragen, als ik de muis uitzet en dan weer aan knippert er bovenop even een rood lichtje, dat zal toch ook energie uit de batterij kosten. Hou zou dat tegen elkaar afwegen.
de muis is via BTooth verbonden met je PC
als die uitstaat is er uiteraard ook geen verbinding meer met je PC - dus geen verbruik