hoe krijg ik mijn pc weer aan de praat?

sorry,maar het wordt even een heel verhaal,ik heb mijn pc geformatteerd,met de dos opdracht,dus helemaal schoon.Nu heb ik windows vista weer opnieuw geinstalleerd,maar nu komt het,nu krijg ik geen enkele verbinding meer met het internet,hij zegt steeds geen ethernet kaart gevonden,of opnieuw stuurprogramma installeren,maar dit kan niet want ik kom niet op het internet,en ik heb de schijf ook niet meer (pc is 5 jaar oud),voor het formateren was alles nog goed.De ethernet zit onboard op met moederbord,moederbord naam,Chaintec 7AJA2(E)
Chipset VIA VT8363A Apollo KT133A
Modem generic softk56
Ik heb al via een andere pc (kennis) geprobeerd om drivers te vinden maar dit lukt ook niet,als ik al wat gevonden heb lukt het mij niet om te installeren.
Het is een heel verhaal.maar misschie zijn er mensen die meer verstand van deze dingen hebben dan ik,ik ben maar een leek,misschien is er met het formateren iets mis gegaan wie kan mij helpen?
Jullie doen me er heel veel plezier mee.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de cd met drivers van het moederbord heb ik niet meer,en ik heb inderdaad vergeten drivers van de hardware veilig te stellen,stom van mij,is het nu einde verhaal?

Het beste antwoord

Probeer een driverupdate programma te laden vaak handig zonder zelf te zoeken.
Je moet internet hebben om dit te kunnen doen.
Het moederbord is een 13 jaar oud de maker support niet meer.
IObit driver download is een gratis programma die je kan helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lijkt mij logisch dat je geen drivers kunt vinden voor je LAN kaart want volgens de Chaintec specificaties zit er geen LAN op... zie: bron

Je moet 'm dus even opschroeven en kijken wat de fabrikant is van de insteekkaart?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de internetkaart is aan het moederbord gekoppeld,ik kan hier verder geen nummers etc op vinden,wel heb ik de volgende gegevens gevonden:ASUS moederbord PC
0022159AF 752
001EBC00017439B3
88MOAC 7 18485 FC
C000B2U-D4223-BD-M1B4PO-A25 ?
C888B2U-D4223-BD- M1B4PO-A25 ?
CBBB2U- D4223-BD- M1B4PO-A25 ?
zie vraagtekens,de cijfers en letters zijn heel klein,vandaar drie opties.
ik hoop dat je hier wat aan hebt,ik kom er niet uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het daarvoor werkte al er wel degelijk een lankaart inzitten zekers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ASUS? Je zei in de vraag dat het een Chaintec was... Welke Asus Mobo heb je dan? Die cijfers zeggen mij niks, ook niets op Internet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op het moederbord staat een paar keer met grote letters ASUS,en op de stickers de cijfers die ik de vorige keer meestuurde.In de pc info staat Chaintec, 7AJA2 (E).Heb je wat aan deze cijfers?Moederbord chipset VIA VT8363A Apollo KT133A
CPU Type AMD Athlon
Modem Generic SoftK56
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moederbord wat jij beschrijft is een Chaintech, maar volgens bronnen zit daar geen on-board LAN op, dat moet dus via een insteekkaart....
Je moet 'm opschroeven om de fabrikant daarvan te achterhalen.... Of weet jij zeker dat je LAN ethernetkabel op het moederbord gestoken wordt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja,ik heb vanmiddag een ethernetkaart gekregen van iemand,die er in gestoken,en ook die krijg ik niet aan de praat,moet ik ook weer drivers installeren,maar dat lukt niet,ik heb een screenfoto gemaakt van de pc,ik heb driverbooster erop staan,en daar staat dus op dat er verschillende apparaten driver update's nodig hebben.Ik zal het even bij de eerste vraag als bijlage meesturen