Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik mijn pc weer aan de praat?

sorry,maar het wordt even een heel verhaal,ik heb mijn pc geformatteerd,met de dos opdracht,dus helemaal schoon.Nu heb ik windows vista weer opnieuw geinstalleerd,maar nu komt het,nu krijg ik geen enkele verbinding meer met het internet,hij zegt steeds geen ethernet kaart gevonden,of opnieuw stuurprogramma installeren,maar dit kan niet want ik kom niet op het internet,en ik heb de schijf ook niet meer (pc is 5 jaar oud),voor het formateren was alles nog goed.De ethernet zit onboard op met moederbord,moederbord naam,Chaintec 7AJA2(E)
Chipset VIA VT8363A Apollo KT133A
Modem generic softk56
Ik heb al via een andere pc (kennis) geprobeerd om drivers te vinden maar dit lukt ook niet,als ik al wat gevonden heb lukt het mij niet om te installeren.
Het is een heel verhaal.maar misschie zijn er mensen die meer verstand van deze dingen hebben dan ik,ik ben maar een leek,misschien is er met het formateren iets mis gegaan wie kan mij helpen?
Jullie doen me er heel veel plezier mee.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
880
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de cd met drivers van het moederbord heb ik niet meer,en ik heb inderdaad vergeten drivers van de hardware veilig te stellen,stom van mij,is het nu einde verhaal?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Probeer een driverupdate programma te laden vaak handig zonder zelf te zoeken.
Je moet internet hebben om dit te kunnen doen.
Het moederbord is een 13 jaar oud de maker support niet meer.
IObit driver download is een gratis programma die je kan helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lijkt mij logisch dat je geen drivers kunt vinden voor je LAN kaart want volgens de Chaintec specificaties zit er geen LAN op... zie: bron

Je moet 'm dus even opschroeven en kijken wat de fabrikant is van de insteekkaart?
(Lees meer...)