Heeft een ultrabook veel meer voordelen dan een notebook?

Ik weet dat een ultrabook dunner is, maar heeft hij meerdere voordelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En geen floppydrive :P. Maar wie gebruikt die dingen nog? De dag van de diskoze computer komt steeds dichterbij! Oh ja, er zitten bijna altijd SSD's in ultrabooks die zijn meestal sneller dan HDD's, vooral opstarttijden kunnen daarmee verkort worden.

Het beste antwoord

Een Ultrabook is een laptop, die extra dun en licht van gewicht is. Een ultrabook heeft een aantal specifieke kenmerken zoals bijvoorbeeld het snel uit stand-by komen van het systeem binnen enkele seconden, een lange gebruiksduur van de batterij, slankere vormgeving dan een reguliere notebook en zichtbare betere prestaties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Waarom zijn er dan nog laptops? Of: waarom ontwerpen ze laptops dan niet net zo als ultrabooks?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ze duurder zijn, lastiger te maken en niet te maken zijn met een zware GPU.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.mycom.nl/Product/Acer-Ultrabook/Acer-M3581T32364G34Mn2nd-i32367/1355572?utm_source=beslist&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslistclick De TimelineUltra M-serie is een geavanceerde multimediatool met toetsenbord en scherm, die een fantastisch beeld en onbegrensde mobiliteit biedt. Deze Ultrabooks™ zijn voorzien van een geweldige grafische kaart, die ideaal is voor het maken van content met hoge-resolutieafbeeldingen en weergaloos entertainment, en hebben daarnaast als enige in de branche een optisch station voor het spelen van films en games Jij zegt niet te maken zijn met een zware cpu. Hoe moet ik het dan in deze tekst hierboven lezen? Die is dan niet zwaar? want waar kan je dat aan zien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zei GPU, dat is een ander woord voor grafische kaart of videokaart. De CPU is niet zwaar maar zal ruim voldoen voor 1080p films/office/etc. De videokaart is een geïntegreerde chip, niet veel bijzonders. Het stukje tekst is een mooi stukje creatief schrijven. Het lijkt verder een prima apparaat, alleen de tekst laat het allemaal wel heel mooi klinken. Wat ben je er mee van plan te doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry dat was een typfout, ik bedoelde GPU. Wat ben ik er van plan mee om te doen, nou niet veel aparte dingen, interneten/films kijken via hdmi bv.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik zit ook nog te twijfelen of ik een notebook zou kopen of een ultrabook.
Ja, die marketing dat blijft..