Hoe kan je iemand internettoegang weigeren op een gebruikersaccount op Windows 7?

Ik heb een computer met windows 7.Hierop een administrator-account en een gebruikers-account. Deze gebruikers-account wil ik NIET toestaan om op internet te gaan.Hoe pak ik dit aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ik heb dat een tijd terug gedaan voor iemand met een XP computer.
Daar had ik windows shared computer toolkit opgezet.
Maar deze is voor W7 niet beschikbaar heb ik begrepen.

De vervanger:
http://www.microsoft.com/business/nl-nl/content/paginas/article.aspx?cbcid=77
10 jaar geleden
Gebruik de windows editor voor lokaal groepsbeleid om voor dit gebruikersaccount de toegang tot software waarmee je op het internet kan te blokkeren. Blokkeer dan uiteraard ook het installeren van software voor dit account zodat er geen alternatief kan geïnstalleerd worden.

Kijk verder eens rond in deze editor. Mogelijk bestaat er ook een optie om internettoegang op zich voor een bepaalde gebruiker uit te schakelen, maar dat weet ik niet zeker.