uit welke onderdelen bestaat een game pc?

hiermee bedoel ik ook alle onderdelen b. v. processor enz.

Toegevoegd na 17 minuten:
en alles wat je nodig hebt zodat je er één kunt bouwen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

De game pc bestaat uit (met ter verduidelijking de op internet vaak gebruikte afkortingen/benamingen):

- Processor / CPU
- bij game pc's vaak met aparte (betere) cpukoeler.
- grafische kaart / Graka / GPU (liefst 1! Laat je niet verleiden door SLI of crossfire achtige toestanden!)
- Moederbord / mobo
- RAM-geheugen / geheugenmodules
- (meerdere) harddisks / HDD's
- en/of (een) solide state drive(s) / SSD's
- soms extra montageframes, om 2,5" ssd's in een 3,5"-bay te krijgen of 3,5" hdd's in een 5,25" bay te krijgen. Dat laatste niet per se omdat er geen plaats is voor 3,5" schijven, maar om deze bijvoorbeeld in koelframes te stoppen.
- Voeding / PS (eventueel modulair)
- casefans
- behuizing
- kaartlezer
- optische stations
- sata-kabels (tip: gebruik gekleurde! die houdt je later makkelijker uit elkaar als je gaat upgraden!)
- eventueel sata-stroomadaptoren (als je voeding onvoldoende is voorzien)
- veel schroefjes ;-)

en dan natuurlijk (minder 'tastbaar', maar zonder doet je pc het niet): het besturingssysteem / OS

En niet te vergeten alle randapparatuur:

Toetsenbord
luidsprekers / speakerset + eventueel headset
muis + eventueel muismat
1 of meerdere monitors / schermen

Bij een pc die al enkele upgrades ondergaan heeft vind je vaak ook dingen terug als een extra satakaart of usb-kaart (tegenwoordig waarschijnlijk veel USB3.0-kaarten), netwerkkaarten, esataframes, kortom alles waar het moederbord destijds nog niet over beschikte.

Ook in de toekomst kan je verwachten dat de techniek niet stil zal staan. Houdt dus rekening bij de keuze van een moederbord dat het goed is voorzien van voldoende PCI-express slots.

En uiteraard geïnstalleerde games ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
om toe te voegen, ik raad aan:
CPU quad 2.5-3.5 GHz (ligt aan het spel, kun je het beste nakijken op de site van dat spel )
RAM-Geheugen 4-6 GB
SSD niet altijd nodig voor games deze is alleen sneller.
kaarlezer/opitische stations niet nodig voor alleen games, wel handig in het dagelijks gebruik Kwa OS raad ik aan om windows 8.1 te gebruiken, die start lekker snel op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
RAM is tegenwoordig zelfs vaak > 6 GB. Voor een game-pc mag je heden ten dage gerust op 8 GB mikken. Kaartlezer is inderdaad niet nodig voor games. Maar meestal krijg je dat wel weg in een game-pc en het is heel handig. Bovendien wordt zo'n game-pc hoofdzakelijk wel voor games gebruikt maar ook nog voor andere zaken. Optische stations is vaak wel nodig voor games, als de spellen op cd/dvd staan. OS maakt net als opstarttijd niet uit voor de games op zich. Windows 8 is wegens de onlogische interface niet geschikt voor productief pc-gebruik. Zeker als je de pc ook voor andere zaken wil gebruiken raad ik gewoon aan om nog Windows 7 te gebruiken tot 2020. Of tot microsoft eens gaat nadenken over wat pc-gebruikers écht met hun pc willen doen.

Andere antwoorden (3)

Hetzelfde als een gewone desktop-PC, alleen een aparte videokaart.

Een desktop-PC bestaat uit:

Processor (CPU)
RAM-geheugen
Harde schijf of SSD
Moederbord
Behuizing
Voeding
Bij Game PC's een aparte videokaart
Vaak een CD/DVD/BD-drive
Soms een kaartlezer
Tegenwoordig zelden een floppydisk-reader

Toegevoegd na 1 minuut:
En vaak een case-fan en altijd processorkoeling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik maak vaak als hobby pc's en wat hierboven staat klopt wel ongeveer.

Je begint vaak met een processor (CPU), waarschijnlijk een intel quad-core in jou geval, dan kijk je wat voor moederbord je hierbij nodig hebt (de socket). Daarna zoekt je hier een kast bij uit waar je moederbord in past. ATX of mini-ATX waarschijnlijk. Hierna komt gewoon de rest:
- Voeding
- Geheugen (RAM)
- Videokaart
- HHD (harde schijf)
(- SSD)
- CD-speler (om je besturingssysteem te instaleren)
- Besturingssysteem
(- Apparte processor koeler, er zit standaard ook al eentje bij)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoge dpi snelheid van een muis is een voorwaarde, snelle reactie van je beeldscherm.
Je PC is net zo snel als het langzaamste onderdeel.