Tv als monitor valt uit na opstarten pc?

Ik ben hier al heel lang mee aan het klooien.
Me tv dus als monitor aangesloten via composiet (pc) naar component (tv).
Eerst wou niks lukken, toen me resolutie aangepast zodat me pc me tv zou herkennen, dat is gelukt.
Nu wil ik via ''schermresolutie'' de resolutie aanpassen en me tv dus als extra monitor gebruiken.
Wil ik het opslaan, krijg ik een pop-up: u kan de gewenste scherminstellingen niet opslaan.
Het gekke is dat als me pc opstart, dus je het Windows logo ziet (gebruik Windows 7) dat me tv dat wel herkent, het zit dus allemaal goed aangesloten.
Zodra me pc echt opstart, dus je het blauwe inlog scherm ziet, dan spaced me tv hem en blijft hij zwart, me normale monitor doet het dan wel gewoon (die zit via VGA).
Me videokaart is tot max geupdate, heb al van heel veel mensen antwoorden gekregen maar niks lijkt te helpen.
Hij geeft ook aan dat het een: ''Algemeen niet PnP beeldscherm'' is, daardoor kan ik helemaal niks wijzigen aan de instellingen van me tv.

Deze video ff gemaakt om het misschien duidelijker te maken, echt heel raar:

http://www.youtube.com/watch?v=pBbP97JJrPM

Weet iemand hier nog raad mee, ik snap er echt niks meer van.
Is dit iets kleins, iemand hier vaker last van gehad?
Ik hoop dat het iets kleins is, want het hoort eigenlijk wel te werken.
Alle antwoorden zijn welkom, ik zal alles proberen om het werkend te krijgen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Ik gebruik zelf ook een (klein) televisiescherm als monitor. Deze heb ik aangesloten met een HDMI-kabel. Als je de mogelijkheid hebt, is het misschien een optie om dit eens uit te proberen.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HDMI zit wel op me tv, maar niet op me pc helaas, hetzelfde met VGA.
Hoi, ik heb deze vraag volgens mij al eerder langs zien komen deze weken. Nu wil ik je graag met je probleem helpen. Het stoppen van het beeld op de tv ligt meestal gewoon aan de instellingen van je drivers. Hier dus even een stappenplannetje om dat te checken: Sluit alleen je tv aan met de kabel die je nu ook voor je tv gebruikt en start Windows. Dit zal dus hoogstwaarschijnlijk niet werken. Start nu met dezelfde setup Windows in safe mode (f8). Nu zou hij normaal met beeld moeten opstarten (weliswaar met een lagere resolutie). Als dat inderdaad allemaal werkt sluit dan weer je monitor en tv aan zoals jij ze beschreven had. (Stuur anders even een reactie zodat ik verder kan kijken wat het probleem is) Zoek de resolutie en de refresh rate etc. van je tv op en ga naar het Nvidia Configuratiescherm of AMD Catalyst control center (hangt af van het merk van je gpu). Dus NIET in het Windows configuratiescherm. Stel daar je tweede monitor (tv dus) juist in (resolutie, refresh rate etc). Hierna zou je tv normal moeten werken! (een restart mag wel nodig zijn) zo niet, reageer dan maar op mijn antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas niet gelukt, ik kan geen instellingen wijzigen bij me tv. Dat staat zegmaar geblurred, kan daar dus niks in wijzigen. Tegen dit probleem loop ik dus heel de tijd aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In safe mode laat hij me beeld zien op me tv. Ik heb dan alleen geen NVIDIA omdat hij dan terug schakelt naar Windows XP
Hij gaat precies uit wanneer Windows de VESA resolutie(640x480) verlaat, en de grafische driver geïnitialiseerd worden. Bij grafische instellingen staan waarschijnlijk de twee schermen als 'mirrored/gespiegeld' dit moet ingesteld worden als 'independant/onafhankelijk' zodat je voor beide schermen elk hun juiste resolutie en refreshrate kunt instellen....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die staat op onafhankelijk, bij me normale monitor kan ik alles wijzigen maar bij me tv dus niet. Daarom vind ik het zo raar.
RGB kabel naar je pc, klapt die ook in dan VGA drivers vernieuwen.

Je kan ook externe RGB kaart kopen voor uitsturing naar de TV

Is jouw VGA kaart wel geschikt ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik ook al geprobeert maar dat werkte ook niet. Het gekke is dat ik het Windows logo wel zie, dat blijft vreemd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus: maw klapt het scherm in...andere VGA kaart proberen. Drivers al vervangen ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb alles al geprobeert wat jullie nu zeggen en helaas alles werkt niet, iemand nog meer ideeën?