Ik wil een LENOVO IDEAPAD maar is dit een goede?

We hebben een thuis een laptop met intel core i3 en 2,56 GHz. Ik wil er zelf een en wil de LENOVO IDEAPAD S400 TOUCH kopen met intel core i3 en 1,9 GHz. Is er veel verschil?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Dit ligt er aan waarvoor je het precies gaat gebruiken. Privé? Werk laptop?
Vaak is een intel core i3 een prima computer en de processor klinkt ook prima. Maar doe jij er zwaardere dingen op zoals gamen, video's bewerken, films/muziek downloaden, dan zou ik voor een hogere processor gaan. (Intel core i5 of i7)

Mijn broer heeft zelf ook een Lenovo Ideapad en hij is er erg tevreden over, hij gebruikt hem toch zeker wel elke dag intensief minimaal een uur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb een bron bijgevoegd met nog wat informatie over de processoren. Zo kun je een beetje kijken wat voor jou het slimst lijkt om aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben tevreden met de laptop die we thuis hebben met wat ik erop doe. Alleen er is dus weinig verschil tussen wat ik thuis heb en de lenovo ideapad
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een processor is niet echt relevant als je wil muziek downloaden. Dual cores van jaren geleden zijn al in staat FullHD-films af te spelen en zelfs op basis van de interne GPU af te spelen. Voor het gamen is de processor slechts tot op zekere hoogte relevant. De videokaart is belangrijker. Uiteraard is er wel een bepaald minimum, maar als de videokaart in een laptop een beetje potent is, zal de processor dat ook zijn.
Je zal wat moeten aangeven over je gebruik (specifiek wat je dus allemaal gaat doen) en wat het budget is. Aan de hand daarvan kunnen mensen zeggen of de specificaties sterk genoeg zijn. Verder heb je naast die vraag ook nog een kwaliteits-vraag.

Geef gewoon aan wat wat ik hier aangeeft, en daarnaast wat je maximale budget is.

Verder gaan mensen naar mijn mening tegenwoordig te makkelijk voor een laptop terwijl ze het vervolgens alleen thuis gebruiken. Een normale PC is sneller, degelijker en fijner in gebruik. Wanneer je echt niet mobiel hoeft te zijn, is een laptop totaal niet logisch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar ik vind de laptop thuis goed in gebruik voor wat ik doe. Ik speel er wat internet games op en dat is het wel. En ik heb geen budget want ik ben maar een kind dus zou ervoor moeten sparen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zag alleen dat er geen office bij zat. Is dat word en zo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een normale PC werkt gewoon betrouwbaarder, en zal sneller zijn en kun je dus gewoon langer mee doen.
Verder heb je een beter toetsenbord en een beter scherm. Je snapt waarschijnlijk niet wat ik bedoel met de vraag over wat je budget is. De vraag betekent dat ik jou vraag wat je ervoor wil of kan uitgeven. Office (Word, Excel, Powerpoint, etc.) zit er zelden standaard op. Dat moet je apart kopen of je moet een alternatief gebruiken. Zo heb je LibreOffice dat gratis is.