Ik heb een foutmelding bij het opstarten van mijn computer. Kan iemand mij daarmee helpen? kennissen, computerfreaks hebben niets opgeleverd...

De instructie op 0X77da6f35 verwijst naar geheugen op 0,0000001. De lees - of schijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beeindigen. Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.

**********************************************
Dit heb ik allebei geprobeerd, heb onnodige programma's gewist, schijfdagmentrafactie uitgevoerd, en ik klik nu al maanden deze mededeling gewoon weg. De X na O, en vòòr 77 kan een ander symbool zijn, * misschien? Kan ik niet vinden op mijn toetsenbord.
Help, graag in digibeet-taal!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het hoeft helemaal geen kapotte harde schijf te zijn, meestal zijn het bepaalde programma-instellingen of overbodige dingen die dit soort foutmeldingen veroorzaken. Ik heb een link gevonden op het forum van Helpmij.nl (zie bron Het is wel een oude post, maar het gaat wel over wat je bedoelt denk ik. Dit forum is heel handig als je digibeet bent(heb er zelf ook het een en ander van geleerd). Met het programma Hijackthis wat in dit topic wordt aangeraden kan je heel wat problemen oplossen, en op het forum helpen ze je graag verder.

Veel succes!
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Is het een XP installatie? Het kan vanalles zijn, maar wat vast staat is dat 1 programma dat bij opstarten van je computer gestart wordt, iets verkeerd doet.

Start je computer eens in veilige modus op (F8 ingedrukt houden bij het opstarten). Als het probleem daar ook optreedt, is het goed mis. Als het daar niet optreedt zou het oplosbaar moeten zijn.

Daarna kun je met Start->Run "MSCONFIG" kijken welke overbodige programma's toch nog gestart worden. In de event log (tja, nu wordt het toch technisch), zeg maar het computer logboek op je configuratiescherm, kun je misschien meer aanwijzingen vinden over welk programma mis gaat. Zoek naar foutmeldingen met als tijdstip het tijdstip van opstarten.

Als het allemaal niet wil vlotten, kun je beter maar gewoon je data kopieren naar een extern medium en je windows opnieuw (laten) installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi tonb, dank voor je reactie. Als ik dit uitprint, en de instructies volg, kan ik dan ook iets fout doen? Ik bedoel, kan ik mijn pc zoveel schade aanbrengen dat ik hem niet meer kan gebruiken? Want dan leef ik er liever mee, als ik het toch kan wegklikken, dan dat ik straks iets onherstelbaar beschadig...En hoelang duurt het voordat-ie
nu echt crasht?
Je begrijpt nu op welk digi-niveau ik me bevindt, denk ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opstarten in veilige modus kan geen kwaad. Het scherm ziet er wat simpeler uit (lagere resolutie, minder kleuren) schrik daar niet van. Als je daarna nog een keer opstart is alles weer normaal. Deze stap doe je ook alleen maar om te weten te komen of het probleem zich voordoet als je een minimale set aan hulpprogramma's laadt. Met MSCONFIG kun je meer kwaad. Alles klakkeloos uitvinken, zoals hieronder wordt gesuggereerd, zou ik niet doen, want dan raak je ook nuttige en nodige functies kwijt. Aan de andere kant, je kunt ze ook altijd weer aanvinken!
Er kan niet echt veel misgaan. Een volgende stap is het draaien van een online virusscanner, zoals HouseCall van TrendMicro. succes!
Ik had ook dergelijke problemen met me pc, toen heb ik contact gezocht met HP en die zei dat advanced system care een hoop problemen kan oplossen.

Ook kun je vaak de code in de zoekbalk van Google plaatsen. Hierdoor kom je vaak op een of ander forum uit , waar zulke problemen worden besproken en opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Man, wat ben ik bang geweest....Helaas niet gelukt...Het bericht was: Er is een Toegang geweigerd-fout opgetreden bij de poging om een service te veranderen. U dient mogelijk u aan te melden met een beheerdersaccount als u de opgegeven veranderingen wilt doorvoeren.
Gelukkig kon ik de Start procedure (als enige) nog opstarten, heb alle vinkjes weer aangezet, en toen deed alles het weer zoals voorheen.
Ik kan me ook voorstellen dat je er geen zin meer in hebt, maar zoja: wat kan ik fout hebben gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze reactie hoort dus bij de volgende oplossing...
Zo zie je maar hoe snel een digibeet dummies fouten maakt!
Start > uitvoeren > msconfig.exe > OK > tabblad opstarten > allles uitvinken > OK, opnieuw opstarten enjoy !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan dat je harde schijf kapot is, die kan je al voor 30 euro bij bol.com kopen