Ik heb een foutmelding bij het opstarten van mijn computer. Kan iemand mij daarmee helpen? kennissen, computerfreaks hebben niets opgeleverd...

De instructie op 0X77da6f35 verwijst naar geheugen op 0,0000001. De lees - of schijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beeindigen. Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.

Dit heb ik allebei geprobeerd, heb onnodige programma's gewist, schijfdagmentrafactie uitgevoerd, en ik klik nu al maanden deze mededeling gewoon weg. De X na O, en vòòr 77 kan een ander symbool zijn, * misschien? Kan ik niet vinden op mijn toetsenbord.
Help, graag in digibeet-taal!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het hoeft helemaal geen kapotte harde schijf te zijn, meestal zijn het bepaalde programma-instellingen of overbodige dingen die dit soort foutmeldingen veroorzaken. Ik heb een link gevonden op het forum van Helpmij.nl (zie bron Het is wel een oude post, maar het gaat wel over wat je bedoelt denk ik. Dit forum is heel handig als je digibeet bent(heb er zelf ook het een en ander van geleerd). Met het programma Hijackthis wat in dit topic wordt aangeraden kan je heel wat problemen oplossen, en op het forum helpen ze je graag verder. Veel succes!

Bronnen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php...

Is het een XP installatie? Het kan vanalles zijn, maar wat vast staat is dat 1 programma dat bij opstarten van je computer gestart wordt, iets verkeerd doet. Start je computer eens in veilige modus op (F8 ingedrukt houden bij het opstarten). Als het probleem daar ook optreedt, is het goed mis. Als het daar niet optreedt zou het oplosbaar moeten zijn. Daarna kun je met Start->Run "MSCONFIG" kijken welke overbodige programma's toch nog gestart worden. In de event log (tja, nu wordt het toch technisch), zeg maar het computer logboek op je configuratiescherm, kun je misschien meer aanwijzingen vinden over welk programma mis gaat. Zoek naar foutmeldingen met als tijdstip het tijdstip van opstarten. Als het allemaal niet wil vlotten, kun je beter maar gewoon je data kopieren naar een extern medium en je windows opnieuw (laten) installeren.

Bronnen:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showt...

Ik had ook dergelijke problemen met me pc, toen heb ik contact gezocht met HP en die zei dat advanced system care een hoop problemen kan oplossen. Ook kun je vaak de code in de zoekbalk van Google plaatsen. Hierdoor kom je vaak op een of ander forum uit , waar zulke problemen worden besproken en opgelost.

Start > uitvoeren > msconfig.exe > OK > tabblad opstarten > allles uitvinken > OK, opnieuw opstarten enjoy !

het kan dat je harde schijf kapot is, die kan je al voor 30 euro bij bol.com kopen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100