Waarom gaat een kleine zelfstandige ondernemer zelf een website maken i.p.v. er een te laten maken?

Vaak zie je dat zelfstandig ondernemers zelf een website gaan maken die er vervolgens niet professioneel genoeg uitziet. Waarom gaan ze er zoveel tijd en moeite insteken met in de meeste gevallen zo'n belabberd resultaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (8)

Simpel: om geld te besparen. Maar zoals je zelf al aangeeft is dat dus een valse besparing. Want een goed websiteontwerp maken is niet iets wat iedereen zomaar kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoef niet meer te antwoorden zie ik. +1
omdat het anders geld kost en dat hebben ze vaak niet zoveel.. daarnaast is het niet altijd zo dat een website die er belabberd uitziet meteen slecht is. Als je er de belangrijkste gegevens op een niet al te moeilijke manier kan vinden, nemen de meeste mensen het wel voor lief dat het er niet uitziet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit voornamelijk te maken heeft met de kosten. Een proffesionele website laten maken is namelijk erg duur. De beginnende ondernemer hecht waarschijnlijk meer waarde aan kwantiteit dan aan kwaliteit. Als je informatie die erop staat overzichtelijk en duidelijk is, waarom zou je dan voor een paar duizend euro een proffesionel webdesigner erop loslaten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kleine zelfstandige ondernemen moest nog veel leren, ook dit... Dat je dat aan professionals moet overlaten en dat je dat dan weer van de winst kan aftrekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klein zelfstandig ondernemer heeft veelal de neiging klein te denken, en niet of uiterst voorzichtig te willen investeren in hun eigen stap naar het ondernemerschap. Een website valt niet onder de categorie 'belangrijk' waar gereedschap, de auto, directe middelen dit wel zijn.
Als deze mensen al over een website komen praten hebben ze vaak geen flauw idee wat er mee te doen, anders dan een online naw-pagina, een e-mailadres, en 'o wat zijn we goed' praat.
Een dergelijke pagina pruts je met een middag hobbyen zelf inderdaad wel in elkaar.

Daarnaast heb je de starter die wél bereid is te investeren in een website. Deze ondernemer komt veelal met een uitgewerkt concept en heldere formulering van doel en gewenst effect van de website. Deze ondernemer weet dat zoekmachines belangrijk zijn, gebruikte techniek, optimalisatie en gebruikersgemak, ... noem het maar op.

Diverse websites gebouwd hebbende, is dat een grofweg categorisering die ik kan onderkennen.
- Mensen die praktisch en hands-on zijn ingesteld, die zoveel mogelijk zelf doen.
- Mensen die visionair zijn ingesteld, die werken in concepten en ideeën, die weten dat ze niet overal goed in zijn en werk uitbesteden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als je huis schilderen....

de een doet het zelf
de ander laat het doen

net waar je zin in hebt en tijd voor hebt:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Omdat veel webbureaus de neiging hebben de klant te zien als melkkoe. Als de site af is vraagt men voor het wijzigen van enkele zinnen 100-en euro's.

2. Voor kleine ondernemers die zich niet richten op alle consumenten of bedrijven in NL is een site als veredeld visitekaartje eigenlijk genoeg.

3. Klanten kijken helemaal niet meer op van een mooie internetsite. De bedrijven met de mooiste site hebben vaak de slechtste dienstverlening. Vergelijk het met vroeger, de mooiste brochures maken altijd argwanend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Meedoen" en "er bij zijn", net als de concurrent, kan belangrijker zijn, dan de kwaliteit van de website. En het lijkt goedkoper.