Wie is de NIEUWE eigenaar van Apple ?

Hallo,
Ik hou een spreekbeurt over Apple, maar ik weet een paar vragen niet. Weten jullie wie de NIEUWE eigenaar van Apple is ? En wat is het succes van Apple ?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (2)

Apple is een beursgenoteerde onderneming. Dat betekent dat alle aandeelhouders samen eigenaar zijn van het bedrijf.

Toegevoegd na 2 minuten:
De huidige CEO is Tim Cook, mocht je dat bedoelen.
https://www.apple.com/pr/bios/tim-cook.html
Plaatje bij antwoord
bamibal
10 jaar geleden
De eigenaar van Apple, dat zijn de aandeelhouders. Maar ik verwacht dat jij bedoeld wie Steve Jobs als CEO ("Directeur") heeft opgevolgd.

Dat is Timothy D. (Tim) Cook (Robertsdale, (Alabama), 1 november 1960) Hij is sinds 24 augustus 2011 bestuursvoorzitter van Apple, als opvolger van Steve Jobs.

Toegevoegd na 9 minuten:
De basis van het succes van Apple is terug te voeren tot 6 principes.

1- Passie van en voor het merk;

Bij Windows worden medewerkers verboden om producten van concurrerende merken te gebruiken. Dit zal niet bij Apple gebeuren. Medewerkers en de ontwerpers van Apple zijn de grootste fans van de producten van het merk. Zij gebruiken uit zichzelf geen producten van andere merken. De producten worden met passie gemaakt en dat straalt af op de consumenten. Ook speelt het fraaie design mee. Zelfs de verpakkingen zijn goed afgewerkt.

2- Eenvoudig in gebruik;

De producten van Apple zijn eenvoudig in gebruik. Apple heeft het technologische aspect naar de achtergrond gebracht en het gebruik van apparaten centraal gesteld. Apple heeft de systemen afgesloten voor alternatief gebruik. Critici menen daarom dat het gebruikersgemak ten koste gaat van de vrijheid in gebruik.

3- Apple houdt het simpel;

Het grote succes van Apple kwam nadat Steve Jobs met een bezem door het productaanbod is gegaan. Het aantal producten en varianten van producten wordt sinds het einde van de jaren negentig zeer beperkt. Van de meeste producten zijn slechts een aantal varianten beschikbaar.

4- Klantenservice;

De service staat hoog in het vaandel bij Apple. In de winkels werkt personeel dat verstand van zaken heeft. Daarnaast is het personeel zeer vriendelijk. Voor ons mag het allemaal erg Amerikaans overkomen, maar de winkelstrategie van Apple is een voorbeeld voor concurrenten en marketing strategen van andere branches .

5- Onderscheidende producten;

Apple maakt alleen producten waar het merk heel goed in is, of sterker nog, in uitblinkt. De meeste producten zijn geen uitvinden van het merk (er was al een telefoon voor de iPhone), maar verbetert het product zoals geen enkel ander bedrijf dat kan.

6- Voorloper.

Apple is een voorloper. Apple zet trends. De iPad is het voorbeeld. De tablet computer is niet door het bedrijf uitgevonden, maar maakt het een onderscheidend product. Apple heeft met het product een trend gezet. Bij Apple wordt minimaal twee jaar vooruit gedacht in de ontwikkeling en de productie van apparaten en software.
Ozewiezewozewiezewallakristallix