Waarom krijg ik fout 403 in google playstore?

telkens bij het downloaden krijg ik die melding

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is helaas een fout waar (nog) geen antwoord voor is. Zijn meerdere mensen die hier last van hebben, vaak na het terug zetten van een back-up of factor reset (harde reset)
In onderstaande link is een mogelijke oplossing aangegeven, echter werkt deze bij mij niet. http://androidworld.nl/nieuws/403-play-store-android/

Het beste antwoord

Oplossing
Een officiële verklaring en of oplossing wordt vooralsnog niet gegeven, maar van de vorige keer hebben we geleerd dat het vaak werkt om de Wifi-verbinding te verbreken. Dit werkt helaas niet voor iedereen. In dit topic staan ook nog een aantal mensen met het probleem en ook Google heeft een supportpagina voor problemen met apps downloaden. Hier wordt onder andere uitgelegd hoe het cachegeheugen gewist kan worden van de Play Store. Dit doe je als volgt:

1. Ga naar instellingen > Apps

2. Tik op 'Alle apps'

3. Zoek 'Google Play Store' en tik hier op

4. Klik op gegevens wissen en cache geheugen wissen

5. Ga terug naar de 'Apps-lijst'

6. Tik op 'Downloadbeheer'

7. Wis ook hier de gegevens en het cachegeheugen