Kun je foto's waarvan je alleen een snelkoppeling nog terug halen?

Ik heb per ongeluk de foto's van mij SD kaartje gekopieerd naar mijn bureaublad en daardoor alleen een snelkoppeling gemaakt. De foto's heb ik daarna verwijderd in gedachten dat ik ze goed gekopieerd had.
Er zitten foto's van mijn broertjes diploma uitreiking bij, kan ik die nog terughalen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ze van mijn sd kaartje gehaald, verkeerd gekopieerd naar mijn laptop en dus alleen een snelkoppeling gemaakt, ze staan dus niet in mijn prullenbak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan staan ze dus waarschijnlijk nog op het sd-kaartje?!

Antwoorden (2)

Helaas niet ben ik bang, een snelkoppeling is een link naar een bestandje en niet het bestand zelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn verschillende programmas die dit kunneb. Dat worden bijvoorbeeld disatster recovery programmas genoemd. Bij het verwijderen wordt over het algemeen alleen de indexering weg gedaan. Zolang je geen andere fotos hebt gemaakt is de kans heel erg groot dat alles er nog op staat.
De snelkoppelingen, daar heb je niets aan.
Het belangrijkste is dat je nu geen nieuwe fotos.op je sd kaart zet. Programma draaien, schijf laten doorzoeken (kan best een uur duren) en fotos herstellen.

Toegevoegd na 9 uur:
Een paar voorbeelden van programma's:
- Recuva
- Undelete Plus
- Restoration

Er zijn er nog veel meer. Sommige van deze programma's hebben een limiet van (bijv) 2 Gb gratis restoren, voor grotere hoeveelheden moet je dan betalen.
Thecis