Als ik mijn pc uitschakel, schakelt hij na zo'n 5 seconden vanzelf weer opnieuw op. Hoe kom ik daar van af?

Windows opnieuw er op gezet op een vers geformateerde harddisk. Slaapstand uitgeschakeld.

Als je de aan-knop een paar seconden ingedrukt houdt totdat de pc uitschakeld start hij niet terug op.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je bios versie niet helemaal lekker is. Kijk op de website van de fabrikant van je moederbord. Tegenwoordig is het zeer makkelijk om je bios te updaten vanaf windows waardoor de kans op fouten minimaal is geworden. Je dient de pc echter nooit zelf te resetten of uit te zetten als je de update uitvoerd. De kans dat dit door Windows komt lijkt me zeer klein. (tenzij je het systeem zelf reset of de rode knop standaard op herstarten hebt staan.) Sluit desnoods een keer af via start en dan via het pijltje naar de afsluitopties te gaan.

Misschien in de BIOS dit uit zetten; Wake Up On Lan (W.O.L.), Wake Up On Modem of Event Wake Up op DISABLED ZETTEN. Als dat niet helpt, welke Windows versie heb je?

men neme een hamer...

Windows 7, kijk eens of je knopje niet staat op opnieuw opstarten? Dat is de standaard instelling. Via het pijltje kan je hem gewoon uitzetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100