is een netwerkkabel per se nodig om mijn oude pc draadloos te verbinden middels een netwerkadapter?

Hallo,
Ik wil op mijn acer aspire e560 boven graag wat internetten. Nu had ik gelezen dat dat kon middels een netwerk usb adapter of een netwerkkaart. Ik had het met de wifi usb adapter van een vriend van mij al geprobeerd maar zonder succes. Ik kreeg wel bereik te zien maar dan met een geel wolkje met een uitroepteken erin. Als ik wilde verbinden dan ging dat niet. Ligt dit aan mijn computer of aan de usb adapter? Ik las ook ergens op internet dat er per se een netwerkkabel door mijn kamer zou moeten lopen maar is dat echt nodig aangezien ik ook draadloos kan internetten met mijn telefoon op mijn kamer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is een netwerkkabel per se nodig om mijn oude pc draadloos te verbinden middels een netwerkadapter? Het is onmogelijk iets draadloos te verbinden met een draad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahahha nu u het zo zegt. Ik heb hier weinig verstand van dus ik dacht dat het misschien een extra signaal uit zou zenden voor beter bereik maar niet dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, draadloos is draadloos en met draad is bedraad. Bedraad is altijd beter, dus als je die mogelijkheid hebt moet je dat gewoon doen.

Antwoorden (2)

Nee, ook een wat oudere PC zou je via WiFi moeten kuinnen verbinden. Natuurlijk moet je wel bereik hebben en moeten de drivers, protocollen en beveiliging e.d. wel correct zijn ingesteld.

Het gele wolkje geeft aan dat waarschijnlijk één van die dingen niet op orde was. Echter van hieraf en zonder de foutmelding is het voor ons onmogelijk te beoordelen wat de oorzaak is geweest.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, en je moet natuurlijk bereik hebben. Maar in je vraag gaf je al aan dat dat het geval was. :-)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke het is dus mogelijk, dan zal ik een adapter kopen en nogmaals proberen. Ik heb wat gezocht en is het van belang dat er een cd voor installatie bijzit of is dit niet noodzakelijk?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Niet speciaal. Windows (ik neem tenminste aan dat je Windows gebruikt, maar het geldt ook voor andere OS'sen) heeft een aantal standaard drivers aan boord. Is er geen CD bijgeleverd, dan zou het out of the box moeten werken. Als is mijn ervaring dat de meeste wel een CD mer drivers e.d. hebben. Maar noodzaak is het niet. Kijk bij aankoop wel altijd even of de WiFi-adaptor wel bij de versie van je OS past. Zo ja, dan moet het goed komen !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke
Als je een geel uitroepteken te zien krijgt, dan werkt je adapter niet goed. Doorgaans omdat er geen of de verkeerde software geïnstalleerd is. Je kunt dan ook GEEN bereik zien. Je adapter werkt nl niet en kan dus ook niet zien of er iets te bereiken is. De streepjes die je ziet , zijn die waar je bereik moeten komen staan.
Installeer dus de juiste software of probeer met een ander apparaat of je daar wel bereik hebt. Is dat zo, dan kun je draadloos verbinden. Is er geen of te weinig bereik, dan kun je het beste een setje powerline (stopcontact) adapters kopen. De een gaat met een draadje naar je internetmodem, de ander bij je PC met een draad(je) tussen de adapter en de PC. Pluggen, knopjes drukken en als alles goed gaat ben je in 5 minuten klaar!