hoe ontvang ik emails van mijn outlook in mijn gmail accoun?

Ik werk met microsoft outlook en wil mijn emails nu in mijn gmail account ontvangen. Hoe doe ik dit. Dit kan niet met regel instellingen.want dan moet ik thuis zijn om ze handmatig over te zetten. Ik wil dat ze automatisch door gestuurd worden. Ben particulier en vind microsoft exchange te duur. Is er nog een andere manier?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hai, Enorm bedankt! Ik ben direkt gaan kijken. maar ik kon halverwegen geen optie "mail van andere accounts met pop3 controleren"vinden. Ik heb gekeken bij het tabblad algemeen. Of staat dit bij een ander tabblad. Ik heb ook gekeken bij doorsturen . Maar ik begreep dat dit Gmail naar outlook was. en ik zoek outlook naar Gmail.
Hoor graag nog van je. In ieder geval Heel erg bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naja, van welke account ontvang je dan je mails in Outlook? Bij die provider moet je dan het doorsturen instellen. Als je dat account opzegt (omdat deze te duur is), dan kun je van dat adres ook niets meer doorsturen...

Het beste antwoord

Ga in Gmail naar Instellingen, en klik op het tabblad Accounts.

Halverwege de pagina staat de optie "Mail van andere accounts met pop3 controleren". Vul daar de gegevens van de mailserver in, zoals je dat ook bij Outlook gedaan hebt. Gmail haalt nu ook de mailtjes van je mailserver op.

Let wel op dat je niet via Gmail mailtjes kunt versturen via je andere mailserver. Als je mailtjes beantwoordt via Gmail, loopt dat via de Gmail-server.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is gelukt! Helemaal geweldig! Nog Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Je kunt GMail instellen op IMAP. Dan kun je uit Outlook je mails zo overslepen naar Gmail. Dat is de snelste manier. Op deze manier heb ik 5 jaar mail in een klein uurtje over gezet. Daarna kun je Gmail gewoon je mail laten ophalen.