wat is een script?

mijn pc zegt soms dat één of andere site niet reageert, omdat hij een langdurige script aan het uitvoeren is. Ik kan die script wel stoppen. Maar wat is een script in deze context?

8.3K

Het beste antwoord

Script
Opsomming van computertaken in een bestand die zelfstandig door de computer worden uitgevoerd, nadat het script is gestart.

als het script te lang loopt krijg je deze melding, het kan voorkomen bij een programmeerfoutje, een server die langzaam is door (veel) scripts, een extern bestand waar het script niet bij kan, of gewoon een erg groot/zwaar script.

Ook kan het zijn dat een antivirus en/of browser plugin bepaalde scriptfuncties blokkeert uit het oogpunt van veiligheid (dat daardoor het script halverwege niet verder kan en dus langdurig blijft lopen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
bedankt voor je helder en begrijpbaar antwoord

Andere antwoorden (1)

Een computer script is een lijst van commando's die worden uitgevoerd door een bepaald programma of een script-engine. Scripts kunnen worden gebruikt om processen op een lokale computer te automatiseren of om webpagina's op het web te genereren. Kunnen bijvoorbeeld DOS scripts en VB scripts worden gebruikt om processen te draaien op Windows-machines, terwijl de AppleScript-scripts kunnen taken te automatiseren op Macintosh-computers. ASP, JSP en PHP scripts zijn vaak draaien op webservers dynamische inhoud van webpagina's te genereren.

Script-bestanden zijn meestal alleen maar tekstdocumenten dat de instructies geschreven in een bepaalde scripttaal bevatten. Dit betekent dat de meeste scripts kunnen worden geopend en bewerkt met behulp van een eenvoudige tekst-editor. Echter, wanneer geopend door de juiste scripting engine, worden de commando's in het script uitgevoerd. VB (Visual Basic) scripts, bijvoorbeeld, zal worden uitgevoerd als dubbel geklikt, met behulp van Windows ingebouwde VB scripting te ondersteunen. Omdat VB scripts kunnen toegang tot en wijzigen lokale bestanden, moet je nooit uitvoeren van een VB script die u ontvangt als een onbekende e-mailbijlage.