hoe kan het dat als ik mijn muis aansluit aan mijn laptop dat hij niet werkt?

ik heb een muis van het merk trust, die gebruikte ik voorheen altijd aan mijn laptop. nu heb ik een paar dagen terug een lenovo flex 14 gekocht en als ik mijn muis hieraan hang doet hij niks. ik heb de muis ook al aan andere computers geprobeerd en dan werkt hij gewoon. hoe komt het dat mijn muis het niet doet en hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik weet niet precies welke muis je hebt en welk besturingssysteem (misschien wil je dat nog vermelden), maar ik zal je alvast wat mogelijkheden geven om naar te kijken waar je misschien verder mee kan:

Allereerst zou ik iets anders op de USB poort aansluiten, om uit te sluiten dat de USB poort zelf niet werkt.

Werkt de USB poort wel, dan zou het ook nog kunnen zijn dat het niet met je laptop te maken heeft, maar met je besturingssysteem.
Omdat ik dit niet uit je omschrijving kan halen, maar de kans erg groot is, gok ik er even op dat de Lenovo Flex Windows 8 of 8.1 gebruikt en de computers waar je hem op getest hebt een andere (oudere) Windows versie (7 bijv).

Het kan zijn dat jouw muis (nog) geen geschikte driver (stuurprogramma) voor Windows 8 heeft.
Dan zou je op de website van de muisfabrikant (en niet van de laptop fabrikant, want dit is geen muis die bij de laptop geleverd is) kunnen kijken of er een driver beschikbaar is voor jouw Windows versie.

Eigenlijk zou hij dit automatisch al moeten vinden, zodra je hem inplugt, dus het blijft apart, maar Windows 8/8.1 is nog nieuw genoeg dat niet alles nog even lekker wil samenwerken. Het is ook nieuw genoeg dat sommige apparaten niet (meer) ondersteund worden, al wil een muis meestal toch nog wel werken.

Om welke muis gaat het trouwens (dan kan ik kijken of hier iets over bekend is of er een bepaald stuurprogramma die bekend is te werken voor Win 8)?

Toegevoegd na 7 minuten:
Zoals gezegd, ik weet niet welke Trust muis je hebt, maar in de bron is iemand op het Microsoft forum waarbij de Trust muis niet met Windows 8 samenwerkte.
Dit scheen verholpen te worden door o.a. de energiebeheerinstellingen van de USB controller.
Lees vooral het gekozen antwoord, maar OOK de laatste response van de vraagsteller onderaan als het antwoord zelf niet voldoende is om je verder te helpen.

Zie bron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt proberen of er op de site van de fabrikant een stuurprogramma voor je muis te vinden is.