(Hoe) kan een film van anderhalfuur 7 gb hebben?

Ik ben video's op dvd aan t zetten en heb daarvoor lege schijfjes van 4.7 GB.
De verkoper in de winkel zei dat dat genoeg was voor een film van anderhalf uur, maar de video's van anderhalf uur hebben bij mij 7 GB en die van een uur 4 GB. Is 7 GB normaal voor anderhalf uur en anders: hoe kan dat? En waarom zei die verkoper dan dat 4.7 GB genoeg was voor anderhalf uur, want dat is bij mij niet zo. Of doe ik iets fout?
Het zijn vooral kinderfilms waar dit over gaat.

Het beste antwoord

Dat komt omdat je de verkeerde codec/bitrate gebruikt. VHS zou aan 2GB meer dan zat hebben. Je zal even bij de software in moeten stellen dat de bitrate verlaagt wordt. Geef aan dat je DVD5 gebruikt of ga on de instellingen en geef aan dat de bitrate omlaag moet (ik neem aan dat je ze op de DVD-speler wil afspelen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iemand95
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord.
Waar kan ik die bitrate precies veranderen, ik kan het niet vinden.
Ik gebruik powerdirector. moet dat in dat programma of in de instellingen van de computer en moet dat dan nadat de film is opgenomen of daarvoor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In het programma waar je de VHS mee opneemt. Envivo, voor dat je start.

Andere antwoorden (1)

Blu-Ray films zijn meestal groter dan 4,7 GB. Dit kan de oorzaak zijn. Welk formaat films wil je overzetten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iemand95
10 jaar geleden
Het zijn films op VHS videobanden die ik met envivo via de computer brand op een dvd schijfje.
Ik heb niet echt verstand er van verder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor formaat heb je (in PowerDirector volgens mij) gekozen om op te slaan? Gewoon standaard DVD kiezen bij opnemen.
Iemand95
10 jaar geleden
inderdaad powerdirector, waar kan ik dat kiezen dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij onder profile of settings.
http://www2.pcmag.com/media/images/240486-media-cyberlink-powerdirector-9-capture-video.jpg