Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na slaapstand of uitstand geen internet, hoe kan dat?

Sinds enkele weken heb ik het volgende probleem:
Na het opstarten van mijn pc uit de slaapstand of uitstand duurt het zo`n 8 minuten voordat ik een werkende internetverbinding heb. De wifi status staat wel gewoon op internettoegang maar zowel Google Chrome als Internet Explorer kan geen pagina openen.
Ik werk onder Windows 7 en heb dus draadloos internet via mijn UPC Horizon Box. Verbinding met mijn Smartphone of Tablet geeft geen probleem.
Energiebeheer voor draadloos netwerk staat al op "maximale prestaties".
Ik gebruik "Windows Firewall" en AVG antivirus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hetzelfde probleem. Heb een asus. Jij??
Lees graag even mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens bij apparaten beheer of bij netwerk adapter daaronder energiebeheer. (iets van computer mag apparaat uitschakelen uitezetten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engels versie:
1) Click Start -> Search [Device Manager] enter
2) Expand Network Adapters, and pick the enabled adapter
3) RIght click and Open the Properties for it
4) Click on the Power Management Tab.
5) Uncheck the box for "allow the computer to turn off the device to save power"
6) Press Ok and you are done
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij energiebeheer van mijn netwerkadapter staat alles uitgevinkt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Hallo Sopper,

Dit kan komen omdat er bij het opstarten te veel programma's gebruik willen maken van de internet verbinding! Je kan deze uitzetten via het programma MSCONFIG, zoek deze op via de home. Ga dan naar 'Opstarten' en zet alle programma's uit. Let wel op dat je het alleen bij 'opstarten' toepast.

Ps, door dit te doen zal je computer waarschijnlijk ook 2 keer zo snel opstarten. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed advies, maar ook dit opgevolgd te hebben geen verbetering.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing