Wat is een goed alternatief voor windows live messenger?

Deze nieuwe messenger die je VERPLICHT moet updaten is een erg groot bestand. Bovendien wil dit programma teveel internetverbindingen leggen. Als ik kijk in het taakbeheer, gebruikt msnmsgr tot wel 60% cpu. Dat was voorheen niet. Nu zoek ik een andere (msn)messenger, deze wil ik niet!

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik wil er NIET mee kunnen bellen, enkel voor tekstberichten, bestanden verzenden en linkjes doorsturen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welke is dat dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
versie 2009 (build 14.0.8089.726)

Het beste antwoord

http://www.ebuddy.com

Niets downloaden, gewoon inloggen met je MSN adres en wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Skype, simpel, makkelijk, goed te overzien, je kunt mensen makkelijk zoeken/vinden. Verder is de verbinding met video en audio veruit beter dan WLM.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zat te kijken op mijn pc, en vond ook nog de oude (standaard?) Windows Messenger.. die hele saaie. Weet echter niet hoeveel beslag deze op cpu legt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar skype trekt ook behoorlijk wat cpu... Ik zoek iets enkel voor tekst, de rest hoeft voor mij niet. Bellen doe ik met mijn mobieltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, ja zoals hieronder staat Gtalk, je hebt ook gewoon in je Gmail al een soort van Gtalk, deze heet gewoon 'chat'. Heel simpel, zelfde concept als Gtalk
Gtalk van google is een uitstekende vervanger.

De Google Talk-toepassing die je kunt downloaden voor Windows, heeft verschillende functies voor het communiceren met vrienden en familie.

Direct communiceren — In real-time chatten met al je contactpersonen uit Google Talk en Gmail.

Gratis bellen van PC naar PC — Je kunt gratis bellen met iedereen die online is en de Google Talk-client gebruikt.

Voicemails verzenden en ontvangen— Als de persoon die je belt, niet beschikbaar is, kun je een voicemail achterlaten.

Gmail-meldingen op je bureaublad — Als je bent aangemeld bij Google Talk, krijg je een melding als er een nieuw bericht binnenkomt in je Postvak IN van Gmail.

Toegevoegd na 4 minuten:
HIJ IS OOK MAAR 1MB GROOT!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt mee goeie optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij moeten alle vrienden dan ook een gmail account hebben en kun je je msn vrienden niet direct toevoegen lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt.
Als je wel tevreden was over de vorige versie van messenger kun je je computer terugzetten naar de situatie voor de update. Je houdt dan de versie waar je wel tevreden over was. Je verliest met deze actie geen data.
Yahoo heeft ook een messenger. Is dat dan misschien iets voor je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fring.

Klein programma dat zelfs perfect op smartphones werkt.
Kan gebruikt worden voor:
Skype®, MSN Messenger®, Google Talk™, ICQ, SIP, Twitter, Yahoo!™ and AIM®*

De vraagsteller wilt waarschijnlijk chatten met andere mensen, zonder verlies van al zijn contacten, vandaar deze oplossing.
Er zijn ook webbased versies om een soort msn te draaien, maar ik heb gemerkt dat die progs niet veilig zijn en kunnen zelfs spam in je mailbox veroorzaken, die raad ik dus ook ten strengste af. Een voorbeeld hiervan is Ebuddy!

*zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
e-buddy.com
Daarbij gebruik je msn, zonder het programma zelf op je computer te hoeven hebben. Het is wat minder uitgebreid (bestanden versturen enzo kunnen geloof ik niet), maar wel heel handig als je op een computer zit waar geen msn op staat/je niet wilt installeren. Je voert je eigen msnnaam en wachtwoord in, en dan zie je gewoon je eigen contactpersonenlijst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Microsoft heeft zelf een online vervanger voor de messenger. Login via je HotMail of via people.msn.com. Rechtsboven kun je klikken op Messenger met het Messenger-icoontje erbij. Klikken en kiezen voor 'Aanmelden bij Messenger (Web)'