wat is de ascii code voor het breuk teken op een rekenmachine?

Wie weet of er een ascii code is voor het tekentje wat verschijnt als je een breuk op je rekenmachine invoert met behulp van de ab/c knop. Het enige wat ik kan vinden is ALT+217, zijnde ┘. Het goede teken, maar het staat alleen te hoog..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Okee, omdat je uitdrukkelijk op zoek bent naar de ASCII-code van dat teken dat toch nog een antwoord:

Wat jij zoekt, dat bestaat niet in de ASCII-tabel !!!

Maar.... wellicht kan ik je toch nog helpen; naast ASCII is er namelijk nog een Unicode-tabel. Deze bevat veel meer tekens.

Ik heb een aantal van die 'hoekjes' gezien, maar weet niet welke in jouw situatie de beste is.
Ik volsta daarom met een link naar een pagina waar je zelf even het beste kan kijken: http://unicode-table.com/en/#cjk-unified-ideographs

Succes ! :-)

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, de bovenstaande link brengt je wel naar de juiste tabel, maar waarschijnlijk niet naar het juiste deel.

Deze link zal beter zijn: http://unicode-table.com/en/#mathematical-operators

Toegevoegd na 23 minuten:
Volgens mij komt deze het dichtst in de buurt: "⌟"
Unicode number: U+231F
HTML-code: ⌟
http://unicode-table.com/en/231F/
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank! Ik heb er een gevonden die ik kan gebruiken. Maar nu de volgende vraag: hoe krijg in de code in PowerPoint? Code is U+2143.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Gewoon copy-paste ! Selecteer het symbool op de site, dan CTRL+C en vervolgens met CRTL+V plakken in powerpoint.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Of copy-paste hem vanaf hier: ⅃ Ik heb 'm even voor je opgezocht ;-)

Andere antwoorden (1)

Normaliter wordt voor een breuk "/" gebruikt. Dat is code 47 (Hex 2F).
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Klopt !
Ik dacht even dat het teken "÷" bedoeld werd, maar de vragensteller verwijst blijkbaar naar een situatie als deze: https://lh3.googleusercontent.com/-FkgfyrzZiYk/T0aiUiyKBqI/AAAAAAAAC8c/6Um_AC1JC3A/s1600/IMG_0010.JPG Alleen is hier de rekenmachine niet in staat een echte "/" te produceren en moet zich behelpen met een "┘" De "/" is echter het echte goede teken !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor jullie reacties, maar ik ben echt op zoek naar het teken wat de rekenmachine produceert: deze dus: ┘, maar dan niet hangend in de lucht..