website hosten en een email op een nas, hoe moet ik dit doen?

Hoi iedereen,

Ik ben sinds kort de eigenaar van een synology ds213j en ik krijg het niet echt voor elkaar om er een website op te hosten en een email erop te knallen. De uitleg van synology zelf werkt niet... dus ik hoop dat mensen mij kunnen helpen

mvg,

VerbruggeAVT

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk is dat niet mogelijk omdat het een instap-NAS is. Je kon beter een Raspberry Pi kopen en daar dan een site op hosten en e-mail. Een Raspberry Pi met een UTP-kabel, een SD-kaart, en een USB-adapter kost in totaal zo rond de € 65,-.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet dan wel verstand hebben van Linux, maar dat is best makkelijk te leren met al die tutorials op internet over de Raspberry Pi, zoals deze: http://www.ducky-pond.com/posts/2012/Jul/installing-citadel-on-rpi/. En deze: http://www.wikihow.com/Make-a-Raspberry-Pi-Web-Server.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is wel mogelijk om te doen want als spec. Heeft hij webserver en emailserver
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk kun je dit NIET. Als je een website met domeinnaam en hosting wil uitvoeren, moet je voldoen aan hele strenge voorwaarden voor je toestemming krijgt om de DNS-servers te mogen invullen. Mijn registrar bijvoorbeeld vind je op http://www.dns.be/whois/findRegistrars/letter/S?2 onder Speedpacket en die geeft heel veel mogelijkheden door, en heeft zowel Linux servers als Windows servers die continu aanstaan en uiterst weinig uitval hebben. Die servers moeten dus continu online staan, er moeten backups van gebeuren, anders riskeer je een klacht, en pas na goedkeuring krijg je dan van dns.be (zelfde systeem bestaat voor Nederland) toestemming om tools te gebruiken die rechtstreeks dns-lijnen mogen schrijven zodat via internet de getypte naam (bijv. www.vb.be) omgezet wordt naar het juiste adres van een online server. Het zou nogal een zootje worden en in het buitenland kun je dit dikwijls wel met alle gevolgen van dien voor besmette servers. Bovendien moet je vanaf dan altijd de laatste veiligheidspatches voorzien voor onder andere je controlepaneel e.d. want voor je het weet is je webserver besmet met phishing software die overal zoekt naar bijv. nas-servers die gebruikt worden met dit soort doeleinden. Wat je wel kunt, is een NAS-server met tools 'open zetten' voor gebruikers, net zoals je dat met een Linux-PC kunt via het sharen en toekennen van aliassen op gedeelde mappen en bestanden (world, user, enz.). Nee, gelukkig kun je dit dus niet. Als je er goed over nadenkt, zul je ook blij zijn dat je dit niet kunt. Voor je het weet is je uploadlimiet bereikt, zoals dat dikwijls gebeurt met studenten die gratis versies van Limewire, Bearshare enz. installeren en zonder het te weten dus hun schijf- en PC-capaciteit ter beschikking stellen op dikwijls illegale wijze (bij de betalende versies, kun je dan wel dat sharen weer sluiten, niets is gratis, do not forget).

Het beste antwoord

Denk dat dit eerder een antwoord dan reactie is (moderator mag dit zelf wijzigen zonder goedkeuring van mij):

Natuurlijk kun je dit NIET. Als je een website met domeinnaam en hosting wil uitvoeren, moet je voldoen aan hele strenge voorwaarden voor je toestemming krijgt om de DNS-servers te mogen invullen.

Mijn registrar bijvoorbeeld vind je op http://www.dns.be/whois/findRegistrars/letter/S?2 onder Speedpacket en die geeft heel veel mogelijkheden door, en heeft zowel Linux servers als Windows servers die continu aanstaan en uiterst weinig uitval hebben. Die servers moeten dus continu online staan, er moeten backups van gebeuren, anders riskeer je een klacht, en pas na goedkeuring krijg je dan van dns.be (zelfde systeem bestaat voor Nederland) toestemming om tools te gebruiken die rechtstreeks dns-lijnen mogen schrijven zodat via internet de getypte naam (bijv. http://www.vb.be) omgezet wordt naar het juiste adres van een online server.

Het zou nogal een zootje worden en in het buitenland kun je dit dikwijls wel met alle gevolgen van dien voor besmette servers.

Bovendien moet je vanaf dan altijd de laatste veiligheidspatches voorzien voor onder andere je controlepaneel e.d. want voor je het weet is je webserver besmet met phishing software die overal zoekt naar bijv. nas-servers die gebruikt worden met dit soort doeleinden.

Wat je wel kunt, is een NAS-server met tools ‘open zetten’ voor gebruikers, net zoals je dat met een Linux-PC kunt via het sharen en toekennen van aliassen op gedeelde mappen en bestanden (world, user, enz.).

Nee, gelukkig kun je dit dus niet. Als je er goed over nadenkt, zul je ook blij zijn dat je dit niet kunt. Voor je het weet is je uploadlimiet bereikt, zoals dat dikwijls gebeurt met studenten die gratis versies van Limewire, Bearshare enz. installeren en zonder het te weten dus hun schijf- en PC-capaciteit ter beschikking stellen op dikwijls illegale wijze (bij de betalende versies, kun je dan wel dat sharen weer sluiten, niets is gratis, do not forget).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste mailservers en webhosts op eigen servers worden gebruikt voor privé gebruik, dus dat maakt helemaal niets uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor dit super antwoord, beter had ik het niet kunnen wensen.