Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn mini-laptop elke keer het draadloos internet eraf gooit?

het betreft een ASUS mini-laptop.. kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
541

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

dat is lastig te zeggen maar het kunnen meerdere dingen zijn

oplossing 1: zet alle instellingen van het internet op ''standaard instellingen''

oplossing 2: je kan het even proberen door dicht bij je router in de buurt te gaan zitten (meter of 5 afstand ofzo)

Ik heb het hier ook gehad, pc 1 was van een kennis, met daarin een Linksys kaart met antenne. PC 2 was van mij met daarin een PCMCIA/PCI oplossing met een fixed antenne.

Verbinding (op 1,5 meter afstand) viel nog steeds vaak weg. Toen heb ik op pc 1 de antenne even recht naar achter laten steken ipv naar boven, toen werkte die perfect, ws stoorde de voeding in die pc kast een beetje. Probeer dus eens je router te verplaatsten, of kijk of er iets in de buurt staat wat storing kan veroorzaken.

groeten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik je hem alleen thuis of heb je hem onderwg mee en aan ?
Het kan zijn dat het signaal van je buurman sterker is
stel in elk geval je eigen signaal in als standaard signaal
en stel het zo in dat hij zeker niet op zoek gaat naar sterkere signalen.
(Lees meer...)
capthavoc
14 jaar geleden
Wat bedoel je precies met eraf gooien? Dat steeds de verbing weg is, of als je de laptop weer aanzet dat je dan de verbinding weer moet maken en welke Windows versie heb je?
Als steeds je verbing weg valt, dan ligt dat aan het draadloos (WiFi) signaal, dat is dan te zwak, dus dan zou je dichter bij de router moeten gaan zitten of een betere router kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding