hoe zet je ondertiteling in een avi of mp4 bestand

Hoi hoe moet ik ondertiteling op een avi of mp4 bestand zetten. Ik heb wel gevonden hoe dit moet met vlc media player maar hoe moet ik dit op een usb stick zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je preciezer uitleggen wat je wil, wat je geprobeerd hebt en wat niet werkt? Wil je een film bekijken met ondertitels op een ander apparaat dan een windows-pc en krijg je geen ondertitels, maar wel de film?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het liefst willen dat ik een dvd menu kan afspelen op usb. Ik heb het al geprobeert met aviaddsubsx. En vlc media player ik kon de ondertiteling zien maar kon em niet opslaan op usb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu snap ik er nog minder van. Ik snap niet wat je wil. Leg eens precies uit wat je wil. USB is een verbinding geen apparaat. Ik zou het liefst willen dat ik een dvd menu kan afspelen op usb. Slaat dus helemaal nergens op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een DVD-menu kan je afspelen op een DVD-speler, of op een PC. Als het je lukt om het vanaf een HDD op een PC af te spelen is dat exact dezelfde werking als vanaf een USB-stick een DVD-menu afspelen op je PC. Ook heb je het zowel over DVD-menu als avi/mp4. Die hebben geen DVD-menu.

Antwoorden (3)

Je hebt een bestandje .avi of .mp4 (de film)
en een bestandje met de ondertiteling bijv .srt
als je bijde bestanden overzet naar de USB en geeft ze de zelfde naam, hoef je volgende keer met bijv VLC Media player alleen maar het filmpje aan te klikken en krijg je automatisch de ondertiteling er bij!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en al wil je echt de ondertiteling IN de film dan kan je bijvoorbeeld voor een avi bestand dit gebruiken:
http://www.fantv.nl/digitaal/software/17865-ondertiteling-aan-een-avi-film-toevoegen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer eens de software Handbrake te gebruiken. Het is makkelijke en goede software, en het is gratis. Je hebt wel een .SRT-bestand nodig voor de ondertitelingen, maar dat is logisch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je ook zou kunnen doen is een image bestand (ISO) maken van de DVD. Dan heb je de hele DVD zoals die origineel is in volle kwaliteit met alles er op en er aan. Het enigste punt is, is dat je dan ook nog een ander programma moet gebruiken om het bestand digitaal te kunnen lezen.

Het programma wat je kan gebruiken om ISO's te maken van je DVD's heet bijvoorbeeld IMGburn en staat bij Ninite gratis onder 'Utilities'.

De programma's die je kan gebruiken om het ISO bestand te lezen zijn bijvoorbeeld Alcohol en Daemon Tools. Alleen daar moet je, afgezien van een korte trial, voor betalen. Misschien zijn er ook gratis varianten, maar die ken ik niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Alleen hou er wel rekening mee dat ISO bestanden vrij groot kunnen worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik kwam er net achter dat Daemontools ook gewoon een gratis versie heeft: http://www.daemon-tools.cc/products/dtLite#features
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een gekopieerde DVD die origineel is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, natuurlijk niet origineel in de zin van dat je de DVD niet afspeelt, maar wel in de zin van kwaliteit en mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
IMGBurn is altijd gratis. En een gratis alternatief voor Daemon Tools is VirtualCloneDrive.