Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke laptop moet ik kopen om foto's te bewerken?

Ik wil een laptop kopen en daarop foto's bewerken met photoshop. Ik wil er ongeveer tot 600 euro aan uitgeven. Zelf had ik een witte Vaio in gedachten: http://www.wehkamp.nl/elektronica/laptops/laptops/sony-vaio-svf1521a6ew-nl3-15-5-inch-laptop/C26_6F4_6F4_780227/?BC=GOA&cm_mmc_o=7BBTkwCjC-kTwFwwECVyBpAgfkblfbETzplCjC1z5fB5lCjCIoinnI&BAC=ALG
Kan deze laptop zulke programma's aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
732

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Absoluut. Fotobewerking kost niet zoveel intern geheugen als je misschien denkt. Videobewerking is daarentegen een heel ander verhaal.
Nee hoor, elke nieuwe laptop kan makkelijk Photoshop draaien. Ik ben ICT'er.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, bedankt! Kan die laptop ook videobewerking aan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou die laptop absoluut niet kiezen voor fotobewerking. Photoshop neemt al dik 1gig RAM in beslag als je even bezig bent, en het is best een redelijk zwaar programma als je het probeert te draaien op een pentium processortje en zonder goede grafische kaart. Ik neem aan dat jij geen 500x500px plaatjes gaat bewerken, maar gewoon volledige foto's. Videobewerking kun je al helemaal vergeten met dat dingetje. (Je zegt dat je budget rond de 600 ligt, maar kiest er een van 473?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh oké, welke laptop zou je mij aanraden? (Ja klopt)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding