Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het uploaden / content op spotnet te zetten ook illegaal?

Ik wil een aflevering van een serie op Sportnet zetten is dit illegaal of legaal?

Toegevoegd na 33 seconden:
spotnet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het is auteurs rechtelijk beschermt en jij hebt geen toestemming van de auteur om dat te doen? Dus ik zou zeggen,

Ja dat is illigaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
Al is er miscchien over te discuzeren, ik weet niet precies wat er in de wet over staat, want spotnet KAN voor worden betaald en een deel van wat er dus word betaald kan naar de auteur gaan, of de gene die de server host kan een regeling met de auteur hebben, maar dat lijkt mij niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Spotnet is een programma dat verwijzingen bevat naar bestanden op usenet. Je kunt dus niet uploaden naar spotnet. Spotnet is in feite een browser en zoekmachine die direct het uitgebreide usenet netwerk afzoekt, zonder tussenkomst van een database. Uploaden naar nieuwsgoepen kan wel illegaal zijn, vanwege schending auteursrechten.

Als jij een serie hebt gespot op Spotnet die een ander ergens op usenet heeft geplaatst ben jij niet illegaal bezig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat spotnet is, maar zo lang het verspreiden van content op niet commerciele wijze gebeurd trekt de auteursrechten claim helemaal nergens op. Met andere woorden, technisch gezien is het legaal. Alleen weet Nederland niet wat eerlijk gebruik is. (zie de Amerikaanse 'Fair use' wet) De regel die Nederland erbij schrijft is dat kopieen alleen voor jezelf mogen blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing