Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Cd ingesteld op aanpasbaar, veranderen naar branden?

Ik heb een lege audio cd erin gedaan om een aantal liedjes hierop te branden. Ik heb alleen per ongeluk aangeklinkt dat ik de cd aanpasbaar wil houden ipv dat ik erop kan branden. Hoe verander ik dit weer? Want kan nu niets op deze cd branden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
610

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het was handiger geweest als je erbij vermeld had welke brandsoftware je gebruikte

maar oké, in het jip en janneke's

Een cd kunt u op meerdere manieren beschrijven.
Als data en als audio ( mp3 wordt hierin niet gezien als audio maar als data ).
Met audio wordt je muziek gebrand en wordt je cd na het proces "afgesloten" zodat deze leesbaar wordt gemaakt voor je cd-speler.
Met data heb je nog een paar extra keuzes, eentje is dat je ervoor kiest om de cd af te sluiten ( dan kan er niets meer bijgeschreven worden ).
Heropenen, dan kan je er weer data bij schrijven, maar het voorgaande is dan niet meer leesbaar en kan als verloren worden beschouwd.
Je kan er ook voor kiezen om de cd open te laten, dan kan je nadien er nog data bij schrijven en blijft het eerder geschrevene gewoon leesbaar.

Als je er voor kiest om een audio cd te schrijven gebeurt dat in éénmaal.
In jou geval heb je ervoor gekozen om een data cd te maken, dus voor audio is deze niet meer geschikt.

Voor jou doelstelling is deze cd dus waardeloos geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding