Heeft elk programma een eigen IP adres zoja hoe kom ik daarachter ?

Toegevoegd na 4 minuten:
Het gaat hierom, ik heb diverse webcam programma's en er is maar een bij (Yawcam) waarmee ik via google de webcambeelden kan bekijken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee. Je computer heeft doorgaans slechts één IP-adres in gebruik. Maar verschillende programma's draaien op verschillende poortnummers, die bereikbaar moeten worden gemaakt voor buitenaf. Zoek hiervoor op port forwarding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoort duidelijk te worden in de software die je gebruikt. Zij weten namelijk dat je je beelden naar het internet wilt serveren. Dat of er zit een uploadmogelijkheid in zodat je plaatjes op een externe website worden gezet.

Andere antwoorden (1)

Het zit iets anders. Je hebt namelijk 2 soorten IP addressen, prive en publiek.
Publieke adressen worden slechts door grote instanties uitgegeven, voor de thuisgebruikers zijn dat de Internetproviders, normaal gesproken heeft iedereen thuis dus maar 1 IP adres (waar hij mee op Internet gaat en zichtbaar is)
Prive adressen zijn IP adressen die alleen gebruikt kunnen worden binnen je eigen netwerk (huis, werkplek) hiermee kan je niet op Internet en dit is ook niet te zien op of via Internet.
vergelijk het met een hotel, een hotel heeft een publiekadres waar je post heen kan sturen, maar in het hotel zitten 10 privehotelkamers. Elke kamer heeft een nummer, maar het hotel ernaast kan ook de kamernummers 1 t/m 10 gebruiken, maar niet het zelfde publieke (straat) adres.

Voor elke webcam kan je dus een prive IP adres gebruiken, maar uiteindelijk zal de app(licatie) als hij via Internet een verbinding maakt met jouw publieke IP adres verbinden.
Op dit moment komt er een verzoek bij jouw router binnen (het apparaat wat je van je provider krijgt, waar je ook je draadloos internet van krijgt waarschijnlijk) en deze verspreid het verzoek weer naar de juist webcam.
Wederom het vergelijk, jij zit in kamer 3 ik in kamer 5 van hetzelfde hotel, de receptionist is de router. Als jouw moeder jou een kaart stuurt zal ze hem adresseren aan het hotel en als bijschrift zeggen dat het kamer 3 is waarschijnlijk. Als ze dat niet doet zal de receptionist, kijkend naar de naam / achternaam zien dat de post niet naar mij maar naar jou moet gaan.
Als ik een kaart verstuur, dan zet ik het adres er op (uiteraard ook naar mijn moeder ;)) en geef dit aan de receptie, die zorgt er voor dat het naar buiten komt, met als afzender de hotelnaam / adres / receptie, hoewel het echte bericht van mij is.

Zoals anderen noemden wordt er inderdaad gebruik gemaakt van poorten, eigenlijk een niet heel relevant iets. Als voorbeeld de post in het postvakje gaat. Als je jouw brief aan je moeder op de eettafel legt, is de kans groot aanwezig dat hij niet aan zal komen.
Computers zijn daar veel strikter in dan mensen, bepaalde poorten worden voor bepaalde activiteiten gebruikt. webpaginas is poort 80, email is poort 110 enz (de cijfers zijn niet relevant, het is een ooit gemaakte afspraak)

om er achter te komen wat de adressen zijn van de webcams kan je een ip scanner gebruiken, je zoekt normaal tussen 192.168.x.x dus bijvoorbeeld van 192.168.0.1 tm 192.168.255.254
Angry ip scanner kan dit.