Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de server van mijn website?

Ik weet vrijwel heel weinig van servers, ik zou hier graag wat meer over willen weten en wat voor server heeft mijn eigen website dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Amadea
10 jaar geleden
Daar heb je toch gegevens over ontvangen? Hoe weet je anders waar je die website maken kon?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat is je domeinnaam? Wellicht valt er met behulp van je domeinnaam meer informatie te vinden over de server waar hij op draait.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De server van je website hangt helemaal af van waar je je website gaat plaatsen. Verschillende hosters (organisaties waar je je website kunt plaatsen) gebruiken verschillende servers. Als je gaat kijken op de websites van de hosters kunt je ook vaak zien wat voor server ze gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat wisselt de ene hostingprovider gebruikt Windows i.c.m. IIS en de andere Linux i.c.m. Apache . Daarnaast staan er nog extra programma's geïnstalleerd zoals PHP en MySQL. Daarnaast zijn deze gekoppeld aan een snelle verbinding voor vele connecties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
weet niet zeker of je het hier kont vinden, maar je kunt altijd eens kijken:
http://www.whois.com

Vul je domeinnaam (in de rechterbovenhoek) en dan krijg je info over verschillende zaken die betrekking hebben tot je website.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding