Wat is de gemiddelde verhouding tussen het totaal aantal FTE van de organisatie en het totaal aantal FTE van de ICT afdeling?

In percentage of in aantal fte ten opzichte van elkaar (schaalverdeling)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

Kun je even de branche aangeven? Een bedrijf dat bijvoorbeeld ook via Internet producten of diensten levert is een andere situatie dan een organisatie waarbij bijvoorbeeld brood wordt gebakken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De branche is een consultant bureau voor subsidies waarbij de ICT dus een ondersteunende functie heeft en geen core business is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is natuurlijk niet te zeggen. Je moet kijken naar de aard van het bedrijf. Als je echt het gemiddelde van alle organisaties wilt hebben, kun je er denk ik niet veel mee, dan kun je net zo goed opzoeken hoeveel mensen er een ict-beroep uitoefenen en dat delen door het aantal "organisaties".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Banking 20%
Overheid 10 %
industrie 3%
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar waar baseer je deze cijfers op? Heb je hiervoor ook bronvermeldingen?