Regelmatig update van java script aangeboden op de pc. Wat doet dit programma? Als ik update komen dan andere programma's in gevaar?

Java script..wat doet het met hard-software?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Javascript zorgt voor functionaliteit van je webbrowser. Zonder Javascript doet tegenwoordig bijna geen enkele webpagina het. Je krijgt dan alleen nog platte tekst op je scherm.
Er komen steeds weer nieuwe snufjes om de pagina op te maken, en daarom zijn er steeds weer nieuwe updates.
Andereprogramma's komen niet in gevaar. Java is wel heit veiligste van alle programma's. Installeer de updates dus maar.
10 jaar geleden
Er is een belangrijk verschil tussen Java en Javascript. Java is een programma van Oracle waarmee bepaalde computerprogramma's werken. Voor de veiligheid en prestaties van je computer moet je dergelijke updates wel installeren. Javascript is een technologie die gebruikt wordt door websites dus Javascript zit volledig in je browser (het programma waarmee je webpagina's bekijk - b.v. Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari, Mozilla Firefox). Hier krijg je geen losse updatemeldingen van, dus als een programma aanbiedt om Javascript te updaten moet je dit absoluut niet doen (het is waarschijnlijk schadelijk).