mag je de samsung galaxy s advance de hele nacht aan de lader houden? En is het slecht voor de batterij als je vaak kort oplaadt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb zelf ook de Galaxy S Advance, ik gebruik hem nu bijna 2 jaar en laat hem elke nacht in de oplader liggen. tot nu toe heb ik geen problemen met de batterij, het enige wat me opvalt is dat me batterij steeds sneller leeg gaat. maar ik denk dat dat niet komt door het onnodig opladen maar door het gebruik ervan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elke accu vermindert in capaciteit, zelfs meteen na fabricage.

Hoe warmer en hoe meer opgeladen, hoe sneller dat dit gaat.

Dus in feite is kort opladen (waardoor de accu nooit volledig raakt opgeladen) op dat punt beter.

Wel is het zo dat wanneer je bijvoorbeeld eens uitzonderlijk lang met je batterij zou willen doen je deze dan moet opladen tot ze vol is en ook daarna nog een langere tijd in het stopcontact moet laten zitten (let op: normaal is dit net slecht, maar dit is een uitzondering). Hierdoor leert de accu bij wijze van spreke terug "zijn grenzen kennen".