is er een programma waarmee je je computer mee kan doorzoeken?

ik heb een bestand opgeslagen op mijn computer maar nu kan ik hem niet meer vinden en ik weet de naam van het bestand niet meer weet iemand een programma waar mee je je computer kan doorzoeken en ook de inhoud van de bestanden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (6)

Als je met Windows 7 werkt, druk je gewoon op je Windows-toets en type je daarna een zoekwoord dat in het bestand vóórkomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Windows XP : open verkenner, ga op mijn computer staan, druk op rechter muisknop en kies "zoeken". Rest wijst zichzelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij windows is een zoekfunctie standaard aanwezig.

Helaas zijn sinds windows 7 de mogelijkheden om standaard de inhoud van (niet-geindexeerde) bestanden te doorzoeken verdwenen.

Je kan natuurlijk alle directories laten indexeren, maar dat is zonde van de systeemprestaties, zeker als het alleen gaat om die ene zoekopdracht.

Maar geen nood, duik de instellingen maar eens in en je zal zien dat je windows 7 kan vertellen dat je wil dat het toch de inhoud van de niet-geïndexeerde bestanden doorzoekt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt gebruik maken van winhex. Met winhex kan je zoeken door je hele computer, inclusief verwijderde bestanden/lege diskruimte.
Met de trialversie kun je prima zoeken. Exporteren vanuit Winhex gaat met de trial alleen voor heel kleine bestandjes, maar het gaat je om het vinden ervan.

Niet alle bestanden laten zich even makkelijk doorzoeken. Een .docx-bestand is bijvoorbeeld eigenlijk een zipfile. Doordat de data in dit bestand gecompressed is, zul je als je in de ruwe data zoekt, geen tekst uit het word-bestand vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Optie 1
Als je het bestand onlangs opgeslagen hebt: sorteer de bestanden in de betreffende map(pen) op datum. Dan zie je waarschijnlijk vrij snel het bestand waarvan je de naam kwijt bent.

Optie 2
Gebruik een programma als Super Text Search. Deze vindt ook teksten in docx-files, zip-files en programma’s. En werkt veel sneller dan Windows dat (geïndexeerd) doet.
SimonV
10 jaar geleden
Ik begrijp niet goed waarom niemand GDS (Google Desktop Search) noemt.. Het is 1x indexeren en daarna wordt je pc altijd net zo snel doorzocht als met google zelf. Het programmatje gebruikt dezelfde zoektechniek als de search engine online. Het werkt echt waanzinnig en staat altijd onderin je desktop - zooo handig!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Er moet ook op tekst in bestanden gezocht worden.