Kun je google verzoeken bepaalde schokkende resultaten of afbeeldingen te verwijderen?

Ik zocht naar iets compleets onschuldigs en kreeg als zoekresultaat bij de afbeeldingen werkelijk gruwelijke foto's te zien van onthoofde en zwaar verminkte kinderen. Ik snap niet dat google dit toont, omdat het werkelijk niets met mijn doodnormale zoekopdracht te maken heeft. Kan je google (ij het nederlands) hier op wijzen of zou dit gelijk weer censuur zijn? Je zal er als kind maar op stuiten...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, dit kan zeker.
goole noemt dit safe search.
als je naar onderstaande link gaat krijg je in het nederlands uitleg hoe dit te doen.
https://support.google.com/websearch/answer/510?hl=nl

Antwoorden (2)

Google heeft al een mechanisme om dit soort afbeeldingen niet te laten zien. Het heet safesearch. Je kunt daar een filter instellen wat alle pornografische en/of schokkende beelden uit de zoekopdracht houdt.

Google zal het niet helemaal uit de zoekmachine schrappen, simpelweg omdat dat niet te doen is op het internet. Er zijn miljarden aanstootgevende plaatjes, filmpjes en sites.

Dus ik zou gewoon je safesearch filter wat strakker instellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had laatst precies hetzelfde als u. U kan: de foto's rapporteren aan Google, De URLS blokkeren en als je op alleen in Nederland zoeken drukt krijg je het meestal ook niet te zien want, het komt meestal uit de landen zoals Syrië etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
En wat de heer/mevrouw boven mijn reactue zei is inderdaad ook helemaal waar op mijn PC heb ik hem niet goed ingesteld.