Kan ik Google drive als RAM gebuiken?

Misschien een geniaal idee, misschien flut.
Dit is wat ik dacht:
Er bestaat ReadyBoost op USB
Er bestaat een programma waarmee je opslag als RAM/virtual memory kunt gebruiken
Je kunt een Minecraft server hosten met Dropbox
Google drive heeft 15GB gratis.

Dus dit is mijn idee:
Zoek een programma waarmee ik opslag als ram/virtual memory kan gebruiken. Installeer Google Drive om een auto-sync. map te maken op mijn bureaublad. Om zo een giga minecraft server te starten met 15 GB aan RAM!!!!

Werkt dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat zal niet gaan werken. RAM hangt met een hele snelle verbinding aan de processor waar de gegevens met tientallen gigabytes per seconde overheen gaan. Jouw internet-verbinding is een heel stuk trager. Bovendien heb je te maken met een ping-tijd die gemeten wordt in milliseconden terwijl de toegangstijd naar RAM in nanoseconden is.

Tegenwoordig kost RAM zo weinig dat het al helemaal niet zinvol is om truken te gebruiken.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, maar 1GB RaM kost al snel 10 €