Hoe kom ik van die irritante SBS6 reclame die steeds over mijn scherm vliegt ?

Ik heb een paar antwoorden (van ongeveer twee maanden geleden)gevonden. Maar spywareremove, adblock ed downloaden werkt niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Chrome:
https://support.google.com/chrome/answer/95346?hl=nl AdBlock (voor chrome):
https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb geen chrome
kierkegaard47
10 jaar geleden
goeie vraag, plusje :)
kierkegaard47
10 jaar geleden
tenminste, ik neem aan dat je het over de sbs6 reclame hebt die steeds _op deze site_ te zien is. Ik vind het ook irritant (maar steeds nog te lui geweest om te kijken of een popup blocker zou helpen).
gvrox
10 jaar geleden
@joanDArc: misschien helpt het dan om te zeggen welke browser je WEL gebruikt ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overstappen op Chrome Icm met adblock Indd, zeker als je explorer gebruikt, maar ook met Firefox zou ik Chrome een keer een kans geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@gvrox, ik heb explorer9 en Windows 7 Home Premium
@kierkegaard, ja ik bedoel SBS6. 't Is curieus, plotseling blijft de reclame weg. Zouden ze geschrokken zijn ? Of zitten ze naar het voetballen te kijken ?
SimonV
10 jaar geleden
Ik vind het ook reuze irritant. Wegklikken helpt even, bij openen van een nieuwe pagina's is 't ie er weer.
Schiet zo z'n doel voorbij, ik krijg een hekel aan SBS!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, ik heb dit ook al eens gevraagd...
Echt onzinnig en irritant inderdaad, kom ook geen moment in de verleiding er toch maar eens op te klikken om te kijken wat het inhoudt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@JanLast, ik ook niet, ik kom zelfs niet in de verleiding om ooit naar programma's van SBS6 te kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"ik heb geen chrome" De eerste link lost dat probleem op. Op IE zitten geen/betaalde/slechte adblockers, op Chrome zijn ze gratis en goed. Downloadt chrome en AB en je wilt niet meer anders, of je moet van reclame houden.

Het beste antwoord

Probeer dit handige programmaatje eens. Verwijdert alle adware, toolbars en andere troep uit je browser en PC

http://thisisudax.org/
Download: http://thisisudax.org/downloads/JRT.exe
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Via uw suggestie kwam ik terecht bij een handig filmpje http://www.youtube.com/watch?v=dvnGAjWNSuk Ondanks dat de banner van SBS6 geen malware is, ben ik toch blij met uw antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Via uw suggestie kwam ik terecht bij een handig filmpje

Andere antwoorden (1)

Dit kan mogelijks helpen:
We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

De download start automatisch na 5 seconden.
Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden. Dit kan je HIER doen.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map. De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".
Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)
fremar
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Kom nou toch, het gaat niet over malware of virussen maar de reclame van SBS6 die hier op goeievraag steeds voorbij komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@fremar ik ga je advies uitgebreid bestuderen. Maar het wordt dacht ik wel een hele onderneming. Ik denk dat ik daar de computer van iemand anders voor ga gebruiken :))
fremar
10 jaar geleden
Als je IE gebruikt kan je onder beveiliging ook smartscreenfilter inschakelen,klik daar ergens op downloaden en je krijg verschillende programma keuzes waaronder ook iets van adblock,die goed helpen;
gvrox
10 jaar geleden
@JoanDArc : dit antwoord van fremar moet je niet uitvoeren, het is "gewoon" een irritante reclame in Flash, gestart door een stukje Javascript. Het is dus *geen* malware of virus !
fremar
10 jaar geleden
probeer toch maar eens de smartscreenfilter,geeft zeer goed resultaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@gvrox, bedankt voor uw reactis. ik meen te weten dat websitebeheerders zelf kunnen bepalen welke banners en advertenties/reclame er op hun site worden getoond. Zo kan men banners weren die niet passen bij de ideeën van de website.
Maar ja, advertentie-inkomsten kunnen belangrijk zijn. @fremar, Smartscreenfilter is bij mij altijd ingeschakeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
moet zijn: reacties. Mijn laptop eet af en toe letters op, da's ook heeeeel irritant.
fremar
10 jaar geleden
Snap het toch niet ik heb noch onder IE of chrome last van die reclame...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reclame is altijd tijdelijk. Zal wel weer weg zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reclame is altijd tijdelijk. Zal wel weer terugkomen :)
fremar
10 jaar geleden
Heb totaal geen last van reclame,zelfs gv is bij mij totaal reclame vrij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan draai je een adblocker. Normaliter is GV een reclamefestival. Als ik het in IE open (zonder blocker dus) zou het me een half uur duren voordat ik iets kan tikken vanwege de aandacht die al die reclame wegtrekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ben je nou al over op Chrome+adblock. Probeer het en ervaar wat internet ook kan zijn.