Er zijn verschillende mogelijkheden, maar ik vermoed dat je dan best eens kijkt naar je beeldschermkaart. Dit is een kaartje in je computer die ervoor zorgt dat je scherm de juiste input krijgt. Dit is wel in de veronderstelling dat je ENKEL het gele scherm ziet en geen tekst ofzo.

Als je eerst tekst ziet en dan pas een geel scherm, is de kans groter dat er iets softwarematig mis is met je besturingssysteem (hoogst waarschijnlijk Windows) waardoor deze niet meer correct kan opstarten. In dit geval kan je best de belangrijkste gegevens backuppen en je computer proberen volledig opnieuw te installeren.