Onderdeel van het rechtermuisknop menu'tje gaat niet weg uit het scherm?

Heel af en toe wanneer ik op knoppen als "Nieuwe map" klik in het menu'tje van de rechtermuisnknop, dan blijft het balkje van de desbetreffende knop heel irritant in het beeld staan. Hoe krijg ik deze weg? Tot nu toe kan ik hem alleen weg krijgen door de computer opnieuw op te starten. Misschien helpt afmelden ook wel, maar het punt is dat ik liever niet steeds voor zoiets onzinnigs de computer opnieuw opstart. Ik maak gebruik van windows 7. Ik heb een printscreen bijgevoegd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
imruben
10 jaar geleden
Dit heb ik ook gehad, ben erg benieuwd of iemand het weet! Ik heb het steeds 'opgelost' met herstarten.

Antwoorden (1)

Dit gebeurt mij ook met enige regelmaat.

Mijn oplossing is: met de muis over de betreffende tekst heen bewegen. Windows ziet dan dat de muis binnen het gebied van de tekst komt (en doet dan niets), en vervolgens dat de muis het gebied van de tekst verlaat. De normale reactie van Windows op die laatste gebeurtenis is de tekst te laten verdwijnen - en dat is precies wat er ook nu gebeurt.

Hopelijk werkt dit bij jou ook. Bij mij werkt dit in 100% van de gevallen.

Toegevoegd na 58 seconden:

Soms moet ik de muis wel ergens over de linkerkant van het tekstveldje bewegen; als ik de rechterkant raak, werkt het niet altijd.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is dus het hele punt, dat werkt niet. Hij reageert er niet op als ik er op klik, en het tekstje is ook een beetje doorzichtig, zoals te zien in de printscreen. Ik denk dat het enkel de graphic is de blijft staan..
Cryofiel
10 jaar geleden
Vreemd, bij mij werkt dit eigenlijk altijd. Gewoon met de muis eroverheen vegen. Zonder een muisknop in te drukken. Probeer anders eens eerst met Windowsknop-M alle vensters klein te maken en dan met de muis over het vakje heen te gaan - helpt het dan wel?