Heeft een sneller internet abonnement wel zin?

Ik heb een abonnement van vodafone en heb 7,2 mbps download snelheid, nu zag ik dat in mijn omgeving de praktische download snelheid van vodafone tussen de 3 en 6 mbps is. Nu is mijn vraag heeft het dan voor mij wel zin om een abonnement te nemen met een snellere download snelheid als de 7,2 mbps die ik nu al heb en ik er bijna alleen in mijn eigen omgeving gebruik van maak?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je het over mobiel internet hebt.
Het antwoord hangt af van wat je ermee doet.
Als je zwaar zit te downloaden dan is sneller prettiger omdat je minder lang hoeft te wachten. Echter, de meeste providers leggen voor mobiel data verkeer je snelheid aan banden als je te veel download, of op andere manieren te veel traffic genereert.
De vraag is, wat doe je ermee. Als je nu gemakkelijk een filmpje of geluid kunt streamen, dan is sneller niet nodig, maar is sneller wel duurder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat idd om mobiel internet. Was gewoon benieuwd of je verschil in snelheid gaat merken als ik bv een vodafone red abonnement neem. En dan het standaard internetten, beetje Facebook, whatsapp en internet sites bezoeken. Omdat volgens de dekkingskaart van vodafone de download snelheid in mijn gebied 3 tot 6 mbps is heeft een snellere internet verbinding dan wel zin? Heb nu 7,2 mbps wat heb je dan aan meer als het gemiddeld niet hoger als 3 tot 6 mbps komt in de praktijk? (Volgens vodafone zelf) Of denk ik nu helemaal verkeerd?
Persoonlijk zou ik niet voor de snelheid gaan. Zoals Ray al schrijft is meer snelheid ook meer prijs.
Daarnaast is 7,2 megabits een max snelheid, geen garantie of iets. In een boerendorp is het vaak niet te krijgen of niet die snelheid, in grote steden is het weer een gedeelde snelheid...
De snelheid is leuk als je inderdaad aan het downloaden bent... met een PC is dat goed mogelijk, maar wat download je met een mobiel? Je updates heb je niet per se die snelheid voor nodig en vaak doen mensen dat ook (liever) thuis ivm de databundel. Je whatsapp gebruikt voor 95% tekst en dat is peanuts voor de huidige verbindingen, Voor foto's posten met Whatsapp en Facebook is ook niet echt de snelheid (in mijn ogen) te rechtvaardigen, want in dat geval UPload je (verzenden ipv ontvangen)en ik neem aan dat dit niet met de 7,2 megabits gaat...