Mijn Wifi verbinding gaat regelmatig van 120mbps naar 45mbps of lager, hoe los ik dit op?

Ik heb een Sitecom Router op het doosje staat 300mbps, ik krijg 120mbps op mijn Notebook en mijn vader krijgt 100mbpss op zijn Notebook , als ik op het internet ga surfen kan hij soms van 120mpbs naar 45mpbs soms lager, dan moet ik me Netwerk verbinding herstellen of zelfs Uit en Aanschakelen bij Netwerkverbindingen, en dat haalt het bloed onder me nagels vandaan...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zou het aankaarten bij je ISP
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@tnzbdx
Het WiFi netwerk valt niet onder de verantwoordelijkheid van je ISP.
Als zij tot aan de deur juist leveren is het je eigen pakkie aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik las iets over kanalen is dat de oorzaak?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had een reactie geplaatst maar volgens mij is het ergens mis gegaan, De afstand is ongeveer 4 meter dan een wand daar achter staat de router, ik ga eens google over een PCI netwerkkaart, bij de zijkant van me laptop zit een gleufje en daar boven een lang kunstof plaatje met UP erop en daar kan je iets in doen. en de Laptop is volgens mij oud inderdaad, op de aankoop bon stond ongeveer 500 á 600 euro erop

Het beste antwoord

Het kan ook het kanaal zijn van het wifi signaal.
Sinds de komst van WifiSpots van Ziggo zijn er veel kanalen voller gelopen door de nieuwe netwerken. Dit zou dit probleem ook kunnen veroorzaken.

Het kanaal wijzigen kan in je router bij de WiFi instellingen.
Hoe dit precies moet verschilt met router.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt ,Ik heb hem van kanaal veranderd, hij gaat nu minder snel naar 45mpbs, maar ik probeer een goedkope wifi versterker te vinden, eens kijken of dat helpt.

Andere antwoorden (2)

Het kan een probleem met het wifi-signaal zijn. Bekijk de plek van je router, staat deze laag bij de grond zet hem hoger. Staat hij in een hoekje van de kamer, verplaats hem naar een meer centrale lokatie. Ook kan een wifi-versterker uitkomst bieden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op KASSA hadden ze wifi versterkers getest maar weinig verschil, en ik zie dat ze + - 50 euro zijn.
Ik heb een vraag aan jou.
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik heb ook vaak dat dat ding rechtsonder in je beeldscherm van 4 naar 3 of zelfs 2 streepjes gaat, en dus de verbinding verslechtert.
Dat verschil kan al zijn als de Sitecom 0,5 meter verplaatst wordt.

Ik heb dezelfde vraag als jij, en nog een vraag aan jou:
Hoe/Waar kun je zien hoeveel mbps je krijgt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie je rechts bij je klok een coputertje, als je daar dubbel op klikt zie je je mpbs , op dit moment 22:20 heb ik 30mpbs en 3 streepjes, en dan kan ik niks meer op het internet doen, moet ik wachten of blijven herstellen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
World, ik zit nu hierop te kijken: http://www.routercenter.nl/vragen/68013/705036/sitecom-wl-341-wireless-router-300n-x2.html klik op de site en dan op die blauw gedrukte IP adres, pak je inlog gegevens erbij van je router typ in Admin en daar onder je wachtwoord van je router, let op, typ het goed over eventueel met CAPSLOCK, en dan zoeken naar kanalen en kijken of er iets veranderd