dat is een smiley waarmee je kunt aangeven dat je iets voor de grap zegt of als je sarcastisch bent. Het is een omgekeerde xd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De b staat voor de mond met een uitgestoken tong. De X voor samengeknepen ogen.
Als je dat zelf doet krijg je nogal een gek gezicht. Het is dus een grappige smiley die je gebruikt als je ergens de gek mee steekt of ergens moet lachen.
Dezelfde smiley, maar dan 180 graden gedraaid is Xd. Dit betekent uiteraard hetzelfde.
Xd zie je ook wel als XD. Alleen steek je dan de tong niet uit maar knijp je je ogen dicht (X) en lach je breed (D).