Hoe maak ik een layout voor mijn website?

Ik wil graag een internetradio maken maar hoe maak je een layout

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke software gebruik je?
En in welke taal wil je de layout hebben (PHP, CSS, HTML, enz.)?

Antwoorden (3)

Het hangt er van af welk software pakket je gebruikt om je internet radio mee te maken.

Zoals bij SAM Broadcasting zit er al een standaard html template bij welke ook meteen de commando's goed kan doorgeven aan het software pakket voor bijv. aanvragen etc.

deze standaard template kun je dan naar smaak aanpassen met dreamweaver of notepad++ als je wat meer de code in wilt duiken.

wil je echt professioneel te werk gaan kan SAM ook met php en een complete eigen database overweg maar ik zou eerst maar eens zien dat je de basis snapt van hoe het precies in elkaar steekt en wat nodig is voordat je daar aan begint.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan een layout maken met de taal CSS (Cascading Style Sheets). Een goede CSS tutorial voor beginners kan je vinden op http://www.w3schools.com/css/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt, maar ik zou inderdaad ook voor CSS gaan, evt. via een websitebuilder (ik weet dat bijv. webnode hiermee promoot): http://www.webnode.nl/radio-website-maken/

Ik heb mensen er welleens over gehoord dat dit een makkelijk systeem is om mee te werken. heb tevens even op hun blog gekeken (die ik zelf redelijk vaak gebruik als ik moet weten of tips nodig heb), en heb het volgende voor je gevonden: http://www.webnode.nl/radio-website-maken/