Open een DOS-box en ga naar de map waarIN de bedoelde map staat. Dus als jij de map C:\alpha\beta\gamma verborgen wilt maken, ga je naar C:\alpha\beta .

Type nu het volgende commando in:

    attrib +H gamma

en klaar ben je.

Als dat niet lukt, kun je het met het volledige pad proberen. Dan hoef je in je DOS-box nergens heen te gaan, maar moet je wat meer typen. En je moet aanhalingstekens gebruiken.

Dan ziet het er zo uit:

    attrib +H "C:\alpha\beta\gamma"
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Rechtermuisknop>eigenschappen>tabblad algemeen>verborgen aanvinken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dus dat je met je rechtermuisknop op de map moet klikken.

Toegevoegd na 11 uur:
Ohja, MarieAnne, als je alle verborgen mappen weer zichtbaar wil maken (of weer onzichtbaar natuurlijk), ga je naar de plek waar je map in staat. Druk op alt (windows vista) en bovenin verschijnt een werkbalk. Klik op 'Extra', dan 'mapopties', dan in het menu het tabblad 'weergave', en dan moet je naar beneden scrollen tot je bij 'Verborgen bestanden en mappen' komt. Vink hier 'Verborgen bestanden en mappen weergeven' aan. En als je ze weer onzichtbaar wil maken: 'Verborgen bestanden en mappen niet weergeven'.