Hoe kan je uitzoeken hoeveel mb's je hebt verbruikt?

Er zijn app's die mb verbruik kunnen meten maar daar hoor je veel verschillende verhalen over. Over het algemeen lijken ze de boel niet echt goed bij te houden. Ik ben overgestapt naar Symio met een simonly abonnement maar waar ik voorheen bij KPN met 100 mb een heel eind kwam, ik gebruik weinig mobiel internet, zit ik in mijn eerste maand nu op 11 september volgens Symio al op een verbruik van 300 mb. Hoe meten zij dat? Met een vork? Zo ben ik snel door mijn 500mb tegoed heen. Ik vind het op zijn minst merkwaardig snel gaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Hallo,

Ik zit ook bij Simyo en het verbruik dat ze reken klopt echt wel.
Ik zat vorig jaar nog bij Vodafone (Provider maakt verder geen verschil) en heb toen een rekening gekregen van 107 euro, wat bleek nou ik was een aantal dagen muziek aan het streamen via spotify. Ja ik zat al op 2000MB, het streamen van muziek of videos over 3G vraag nou eenmaal veel van je bundel.

Ik kan je adviseren 3G watchdog te installeren, deze houd realtime bij hoeveel je gebruikt heb en hoeveel je per maand nog hebt.
Ook verteld 3G Watchdog of je uit komt met je abonnement als je zo door gaat.
Stel je hebt 100 MB gebruik in 10 dagen en je hebt een abonnement van 500MB
Dit betekend dat je dit wel gaat redden als je zo door gaat.

- Sharpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Had ik ook bij symio,met 20 minuten verbruik zat ik bijna aan de 200 mb.
Ik ben er snel weg gegaan daar,nu zit ik bij Vodafone en verbruik nog geen 100 mb in de maand.