Als je met al die gebruikers in totaal de bandbreedte van de Wi-Fi bezet zal je dat kunnen merken. Vooral als je torrents/via nieuwsgroepen gaat downloaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, he ligt er een beetje aan of je wifi goed is. Als je slechte wifi hebt zul je het sneller merken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De router/switch distribueert de snelheid binnen je netwerk.
Dit zegt dus dat hoe meer gebruikers er op het netwerk zitten, hoe meer de router/switch moet verdelen, dit gaat ten koste van snelheid.

Kort antwoord: Ja, met meer gebruikers moet er meer verdeeld worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedere gebruiker die op jou router zit, maakt gebruik van hetzelfde kanaal om te zenden en te ontvangen. Om 'verstaan' te kunnen worden mag er dus maar één tegelijk zenden. 'Praten' er toch 2 tegelijk, dan moet dat gedeelte overnieuw.
Hoe meer gebruikers, hoe minder kans dat je aan het woord komt en hoe meer kans dat er 2 door elkaar praten en het allemaal nog eens overnieuw moet.
Zoals je ziet is het net een gesprek met een aantal mensen, wil je elkaar verstaan en gegevens uitwisselen, dan mag er maar 1 tegelijk aan het woord.

Toegevoegd na 1 minuut:
Naast het aantal gebruikers is ook de intensiteit van het verkeer belangrijk. Hoe meer data verstuurt en ontvangen wordt hoe moeilijker het wordt om iedereen die daarom vraagt bedient kan worden.