Wie weet een goede laptopstandaard?

Om nek rug en arm klachten te voorkomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoel je zo iets http://content.etilize.com/Large/1011092412.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of bedoel je zo iets http://www.promusicaustralia.com/other/On-Stage/OS-Products/laptop/LPT5000_6000_stands.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe er 2 appelen onder of een pak macaroni...gaat goed hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet helemaal waar ik aan denk, maar het is te doen ;)

Het beste antwoord

Heel leuk zo'n laptopstandaard, maar je kan het ook oplossen door een aantal zaken in acht te nemen;

- neem een apart toetsenbord en muis, zodat je al verder van je scherm kan zitten
- Neem de afstand tussen scherm en je ogen in acht van ongeveer 80 centimeter.
- Neem een goede stoel, waar je echtop kunt zitten, ga dan ook recht voor je beelscherm zitten met het scherm op ooghoogte (wellicht dus een standaard googlen)
- Neem tenminste elke 2 uur even een kwartiertje pauze

Zie ook een blog die ik heb geschreven (zie bron)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik leg een kussen op mijn schoot en daar zet ik de laptop op. Gaat prima en ik heb nergens last van.
(voor alle zekerheid toch maar even afkloppen)

Toegevoegd na 37 seconden:
O ja, en m'n rechterarm ligt op de leuning van de bank en daar muis ik ook op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor het.....daar muis ik ook op hahaha
Een laptoptafel voor op bed.
Maar je kan er ook normaal gewoon op de bank gebruiken het is wel handig denk ik.

http://www.intermobiel.com/viewpage.asp?pag_id=1072
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons krijgt iedereen een opvouwbare laptop standaard, zoals in bijgaande link.

Zoals Labratje zegt moet je wel een goede tafel en stoel, los toetsenbord (vaak geen probleem) en muis (zelf meenemen) bij hebben.