Een programma* meldt mij dat er 192 registerfouten op mijn laptop gevonden zijn. Ik heb de laptop nog maar net. Is dit erg en wat moet ik er mee doen?

(*kan zo snel even niet op de naam komen)

Toegevoegd na 49 seconden:
De volgende keer dat ik dat scherm zie, zal ik de foto ervan toevoegen.

Toegevoegd na 1 dag:
Er stond vandaag een snelkoppeling op mijn bureaublad met een link hier naartoe:
http://www.trialpay.com/checkout/?c=a685cba&tid=RHyHR43

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Pieter2011
10 jaar geleden
Nee hoor, dat is niks bijzonders. Instellingen van zowel Windows, programma's die je installeert of verwijdert, gebruikers en apparaten wordt in het register vastgelegd. Dus zodra je iets wijzigt of verwijdert, spoort een registercleaner dat op. Er zijn allerlei gratis registercleaners, waarvan Wise, Eusing en Slim Cleaner de beste zijn: http://www.techsupportalert.com/best-free-registry-cleaner.htm Die kunnen bij een eerste scan zó een paar duizend fouten in het register opsporen. Toch moet je met die programma's erg voorzichtig zijn. Vaak verwijderen ze essentiële programma-onderdelen, waarna Windows niet stabiel meer draait. Je kunt ze dus beter niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
192 is niet alarmerend veel. Daarnaast zijn ze ook niet schadelijk voor je computer.

Het beste antwoord

Weet je zeker dat het geen programma is dat je een betaalde versie aan wil smeren? Gebruikt het gratis programma Ccleaner waarmee je de registerfouten kunt opschonen, dat programma geeft een veel realistischer beeld dan programma's die je proberen schrik aan te jagen met een niet te verifiëren lijst van zogenaamde fouten die je alleen met hun programma kunt oplossen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt ik gebruik een commerciele enmccleaner en het verschil is heel groot!
Daarom plus.

Andere antwoorden (1)

RegClean Pro....is een baggerprogramma en niets anders , als ik het installeer dan heb ik net zoveel "fouten" Want ik weet zeker als je wil repareren dat je moet betalen . Het Programma staat ook bekend als zogenaamd PUP . potentially unwanted program en dat zegt genoeg denk ik . Waarschijnlijk staat er geen uninstaller in het programma en komt het ook niet voor in de Softwarelijst van Windows . Doe het volgende : download Ccleaner van Piriform http://www.piriform.com/ccleaner installeer het programma en start het op . In de linkerbovenhoek zie een aantal opties . Een daarvan is Gereedschap , klik daar op en kies dan opstarten . Daar zie je het programma staan dat verwijderd moet worden . Klik op de naam van het programma en kies dan voor verwijderen . Start de Computer eerst nog een keer op . Als de Computer opgestart is ga je naar C/programfiles/naam van het programma. Klik met je rechtermuisknop op de map en kies verwijderen. Start nu Ccleaner op en klik op register en laat het programma scannen op registerfouten door op Scan naar problemen te klikken . Verwijder alle fouten en je hebt geen last meer van het programma .