ben ik opgelicht en weet iemand wat ik moet doen?

ik moest zo spoedig mogelijk Efteling kaartje vinden voor 6 personen dus ik had zelf een advertentie op marktplaats gezet met gezocht Efteling kaarten toen reageerde iemand via een sms ik heb wel kaartjes 7.50 per stuk ik zei oke en zo ging het verder via de sms ik vroeg of hij een foto wou laten van de Efteling kaartjes maar hij zei nee omdat het een E-ticket was en ik hem zo kon uitprinten ik zei oke en vroeg naar zijn adres en banktekening nummer en die gaf die vervolgens had ik het geld overgemaakt via internet op ing en toen zei hij dat hij de geld niet heeft ontvangen en dat ik het spoed moest doen hij zei je kunt het geld nog een keer sturen met spoed en danzal ik die andere geld terug sturen als ik het ontvang heb en hij zei ook je kunt een bedrag boven de 250 euro sturen dan is het automatisch spoed en dat hij de de rest zou terug sturen ik zei nee ik vroeg om een foto te maken dat hij het niet heeft ontvangen toen zei hij nee ik heb geen camera toen zei hij ik stuur dan de kaartje maandag op terwijl ik ze juist dan nodig had wat ik niet snap is waarom hij ze dan niet morgen opstuurt maar mijn vraag is nou: ben ik opgelicht en wat kan ik er tegen doen en moet ik nog meer informatie vragen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
ronron1212
10 jaar geleden
heb je betaald en hoeveel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6x7,50€ dus 45€
ronron1212
10 jaar geleden
en niets ontvangen dus opgelicht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou hem opbellen want ik denk wel dat je opgelicht bent..beetje vreemd verhaal en rare antwoorden van hem
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is volgens mij ook onzin dat het boven 250€ met spoed is, hij probeert alleen maar meer en meer geld te vangen
Utrecht
10 jaar geleden
Bellen zal niet zoveel zin hebben; welke moedwillige oplichter gaat hierop in? Je had beter moeten weten met zo'n goedkope kaartjes.
When a deal looks too good to be true, it probably is.
Utrecht
10 jaar geleden
En die "rare" antwoorden hadden als doel om je nog meer geld te laten overmaken. Beproefde oplichterstruc: met een klein verzoek beginnen en als je daarop ingaat steeds iets meer vragen.
En tuurlijk is een overboeking boven €250 niet automatisch spoed. Elke overboeking met telebankieren gaat per direct.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"ik moest zo spoedig mogelijk Efteling kaartje vinden voor 6 personen dus"
http://www.efteling.com/
ronron1212
10 jaar geleden
Waarom kun je toch ook kopen bij de efteling?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook een screenshot maken van je overboeking en hem die toesturen. Kan hij zien dat het overgeboekt is.
Van de ene bank naar de andere bank heeft soms een dag vertraging met overboeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het enige juiste antwoord is aangifte doen, dit kan gewoon online.
https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
Via deze site kun je ook checken of er van deze verkoper gegevens bekend zijn, bij 3 of meer aangiftes komt er een melding over de verkoper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat snap ik inderdaad ook niet. Waarom ben je niet gewoon naar de site van de Efteling gegaan? Je hebt helemaal niks te zoeken op Marktplaats als je toegangskaartjes zoekt.. En zeker niet voor die prijs.

Antwoorden (4)

Je moet aangifte doen bij de politie, dit kan ook online zijn.

Maar voor de toekomst, als iemand eftelingkaartjes verkoopt voor 7,50€, trap er dan niet in, dit is te mooi om waar te zijn.

Ook zou ik snel bij je bank dit bedrag nog proberen te storneren (als dat nog kan).

En sowieso de politie inlichten, dit is gewoon diefstal en uiteraard geen geld meer overmaken naar deze persoon!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik kan het niet meer storneren en weet je waar ik het online kan aangeven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
moet ik meer informatie vragen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt als het goed is zijn naam (de tnv bij het overmaken), rekeningnummer en 06-nummer.
Dit ook allemaal vermelden bij online aangifte doen (via deze site: http://www.politie.nl/aangifte > helemaal onderaan de stapjes volgen) Ik weet wel dat toen ik op marktplaats een keer iets kocht, dat dat toen opgestuurd na m'n oude adres terwijl ik dit nooit gedeeld had. Dit had hij gevonden met internetbankieren (weet niet hoe) maar misschien kan je dat ook uitzoeken, en dan heb je z'n adres!
Ja, je bent opgelicht! Je kan wel steeds overmaken op de bankrekening van diegene, maar als diegene steeds blijft zeggen dat hij of zij het nog steeds niet heeft ontvangen dan blijf je maar doorgaan met overmaken. Denk de volgende keer beter na voordat je mensen vertrouwd en snel geld overmaakt, want dit gebeurt zo vaak via marktplaats. Doe aangifte tegen hem of haar en ik hoop dat de politie je geld kan terug krijgen, maar ik was wel mijn geld kwijt! Terwijl die persoon bekend was bij de politie met dat soort zaken. Belachelijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt de oplichting het beste melden bij Marktplaats. Ze werken in ernstige gevallen samen met de politie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft geen nut, uit ervaring weet ik dat markplaats niets doet, sterker nog met het huidige (mail) systeem wordt de oplichter zelfs beschermd.
Aangifte bij de politie, loopt meestal uit op een zepert; de politie zal je afpoeieren, met het stellen, dat dit een particuliere aangelegenheid is.

Inderdaad, per direct marktplaats op de hoogte stellen. Maar ook per direct contact opnemen met je bank; (op za/zo dicht waarschijnlijk, probeer alvast te bellen waar je je vermissing/blokkering pinpas behoort aan te melden. En vraag aldaar wat te doen. En morgen naar je bank; en per direct terugboeken.).

Wel proberen, om aangifte te doen ! Waarschijnlijk kan dit pas maandag tijdens kantoor uren, (mocht het lukken). En ook nu alvast naar het politiebeau.

Wel is het zo ! dat een overboeking niet direct zichtbaar is, voor de ontvanger; Dit hangt ook af van het tijdstip van internet overboeking, (250 of meer is waarschijnlijk niet van invloed)

Wist hij, dat je de kaartjes maandag nodig had? En/of waarom zag je dan niet af van de koop?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja hij wist het en heb ik genoeg bewijs om hem optegeven